جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹
 |  19/ فروردین/ 1397 - 11:10
  |   نظرات: بدون نظر
43 بازدید بازدید

دیدار وزرای دادگستری ایران و مغرب در کنفرانس بین المللی عدالت


دیدار وزرای دادگستری ایران و مغرب در کنفرانس بین المللی عدالت

در روز پایانی کنفرانس بین المللی عدالت، وزیر دادگستری با محمد اوجار وزیر دادگستری مغرب دیدار و در رابطه با مسایل مورد علاقه گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، در ابتدا وزیر دادگستری مغرب از حضور ایران در این کنفرانس تشکر کرد و گفت: تلاش داریم این کنفرانس به صورت سالیانه برگزار شود.

وی افزود:  کشور پادشاهی مغرب کشوری اسلامی است و همه قوانین منطبق با اسلام می باشند. همچنین اصل و نسب پادشاهان این کشور به پیامبر (ص) می رسد و از قرن ۱۲ تمامی رسومات و قوانین کشور اسلامی و ریشه دار است. مذهب رایج در مغرب مالکی اشتری است که ما آن را حفظ کرده ایم.

وزیر دادگستری مغرب با اشاره به فراز و نشیب در روابط بین دو کشور تاکید کرد که هم اکنون روابط خوبی داریم و باید در تقویت روابط سعی کنیم.

وی افزود: هم اکنون پادشاه مغرب ریاست کمیته قدس شریف را بر عهده دارد و ما همواره اقدامات وحشیانه اسرائیل را محکوم می کنیم.

اوجار گفت: دادگستری مغرب مستقل است و ما اصلاحات بسیار ریشه داری را انجام داده و در این کنفرانس سعی بر تقویت قوه قضائیه داشته‌ایم، تاکنون کارهای بزرگی انجام شده و می خواهیم با بهره گیری از تکنولوژی، دادگاه‌ها را دیجیتالی کنیم و آن را شروع کردیم، کار دیگر هم اصلاح قوانین است.

آوایی وزیر دادگستری کشورمان از این ابتکار بزرگ و کار مهم از وزیر و دست اندرکاران و به ویژه شخص پادشاه تشکر و تاکید کرد با اینکه این اولین تجربه در این زمینه بود ولی بسیار موفق بود.

وی افزود: در موضوع فلسطین، از دولت شما  و شخص پادشاه جهت موضع گیری تقدیر می کنم  و باور ما این است که این مواضع کشورهای اسلامی را به همدیگر نزدیک تر می کند. مواضع ما در دو کشور نزدیک است و می توانیم همکاری ها را گسترش دهیم و از جمله در مورد تروریسم و جریان تکفیری که ضربه بزرگی به وجهه اسلام زده است و دینی که موجب رحمت است را تبدیل به مظهر خشونت نموده که هزینه سنگینی برای اسلام داشته است.

آوایی گفت: موضوع عدالت بحث فطرت اصلی بشر است و ما که با کار قضا سر و کار داریم ارزش عدالت و حقوق طرفین را با تمام وجود درک می کنیم. اینکه احزاب سیاسی و گروههای مختلف بحث از عدالت می کنند، زیباست ولی هنگامی که دولتی که قدرت دارد این بحث را مطرح می کند؛ زیباتر است. البته حرف از عدالت زدن یک بحث است، ولی اجرای آن بحث دیگری است که با مشکلات زیادی روبرو می شود. برخی اوقات در این مسیر دوستان، هم حزبی و همکاران خود را از دست می دهیم؛ چراکه نفس کار ما این است.  

وزیر دادگستری ایران با دعوت از همتای مغربی خود برای دیدار از کشورمان و آشنایی با پیشرفت ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد که می توانیم معاضدت قضایی داشته باشیم چه در زمینه همکاری‌های قضایی و چه در تبادل تجربیات و قوانین.

وزیر دادگستری مغرب نیز با  تشکر و قبول دعوت، گزارشی از کنفرانس ارائه داد و تاکید کرد که حضور شما در این اجلاس وزانت این کنفرانس را بسیار افزایش داده است و به ویژه آنکه برخی از وزرا از سخنرانی شما ستایش کردند.

وی با تاکید مجدد بر سفر به جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد که در آن سفر یادداشت تفاهمات همکاری بین دو کشور به امضا برسد.

اوجار اظهار امیدواری کرد که وزیر دادگستری کشورمان در فرصتی مناسب از سیستم قضائی و دادگاه‌های مغرب بازدید و با فعالیت های قضائی و اسلامی مغرب آشنا گردد.

در این ملاقات  محمد تقی موید، سفیر کشورمان و اعضای هیئت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 14155 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1743194 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر