جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۲
 |  26/ اسفند/ 1396 - 9:57
  |   نظرات: بدون نظر
58 بازدید بازدید

دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در بیجار راه اندازی شد


به گزارش ایرنا، معاون آمار و فناوری اطلاعات اداره کل دادگستری کردستان در آیین افتتاح این دفتر گفت: سه دفتر دیگر خدمات الکترونیکی قضایی در کردستان تا پایان سال ۱۳۹۶ به بهره برداری می رسد و تعداد این دفاتر در استان به ۶ دفتر افزایش می یابد.
علی رشیدی اظهار کرد: بیجار پس از دهگلان، دومین شهرستانی است که دارای دفتر خدمات الکترونیکی در آن راه اندازی شده و یک دفتر نیز در سنندج ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع، تسریع در روند پرونده هایی قضایی و بهداشت روانی مردم از اهداف ایجاد این دفاتر است.
رشیدی با بیان اینکه اکنون در این دفاتر ۶ خدمت الکترونیکی به متقاضیان ارائه می شود، گفت: در آینده نزدیک همه خدمات قوه قضایه به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه ثنا ارایه می شود.
وی ثبت دادخواست های بدوی، واخواهی، تجدید نظرخواهی، ارائه مدارک و مستندات مورد نیاز و ثبت نام در سامانه ثنا را ۶ خدمت ارائه شده در در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی است.
رشیدی ادامه داد: با ثبت نام مردم در سامانه ثنا، ابلاغ کلیه اوراق قضایی از طریق پیام کوتاه و درج در سامانه اطلاع رسانی و با مراجعه به صندوق پستی، مراتب به اطلاع افراد می رسد.
او با اشاره به اینکه در آبان سال جاری، میزان ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیکی ۳۷ درصد بود و امروز به این ابلاغ به بیش از ۵۲ درصد افزایش یافته است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات مدیر کل دادگستری استان کردستان از سیاست حمایت از بخش خصوصی در حوزه قوه قضایه خبر داد و گفت: پیش بینی سهمیه بیجار در ایجاد دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی در سال های آتی در سه نوع اول، دوم و سوم، حدود ۲۰ دفتر با اشتغالزایی دو تا سه نفر برای هر دفتر است.
قوه قضاییه از همه کسانی که دارای شرایط لازم جهت راه اندازی این دفاتر را دارند دعوت به عمل می آورد که با مراجعه به سایت http://adliran.ir درخواست خود را ثبت کنند.
۷۳۵۰/۹۱۰۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6129 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1735168 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر