جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۹
 |  26/ اسفند/ 1396 - 3:08
  |   نظرات: بدون نظر
98 بازدید بازدید

توضیحی درباره تلفظ «لوور»/ سفر بدون عوارض به اقلیم کردستان/ تعریف رجل سیاسی و مذهبی


در گزیده اخبار سیاسی ۲۶ اسفند بخوانید؛

توضیحی درباره تلفظ «لوور»/ سفر بدون عوارض به اقلیم کردستان/ تعریف رجل سیاسی و مذهبی

سفر بدون عوارض مسافران ایرانی به اقلیم کردستان از اول نوروز به مدت دوهفته، تخلیه ساختمان خالی سابق سفارت ایران در آلمان از حضور افراد ماجراجو، بررسی عملکرد شورای عالی فضای مجازی در جلسه غیرعلنی مجلس، طرح فیلتر تلگرام از دو هفته‌ قبل، آغاز کدگذاری سطوح کشوری توسط وزارت کشور و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و ششم اسفند ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم رونمایی از سامانه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری با بیان اینکه دولت الکترونیک از فساد،‌ رانت و زیرمیزی جلوگیری می‌کند، گفت: سامانه کدگذاری عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری مرجع اطلاعات در مورد تقسیمات کشوری باید باشد.

در همین مراسم مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور با بیان اینکه تاکنون اطلاع دقیقی از تعداد روستاهای کشور وجود نداشته است، گفت: کدگذاری سطوح کشوری یک موضوع بر زمین مانده بود که ۳۵ سال به آن توجهی نشده است اما وزارت کشور از یک ماه و نیم قبل کدگذاری سطوح کشوری را آغاز کرده است.

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی درباره اشتباه در تلفظ «لوور» توضیح داد  و ضمن عذرخواهی از مردم و نمایندگان به خاطر اشتباه در تلفظ واژه «لوور»، شرکت در جلسات مختلف مجلس و هم‌زمانی با شمارش آرای استیضاح و شلوغی زیاد در صحن مجلس را دلیل این اشتباه دانست.

نماینده تهران از مطرح شدن خبر فیلتر تلگرام از دو هفته‌ قبل خبر دادو گفت: دو هفته‌ای است خبر فیلتر تلگرام را شنیده‌ام که امیدوارم تصمیمی که اخیرا در یکی از مراجع تصمیم گیری برای فیلتر تلگرام گرفته شده است، صحت نداشته باشد.

همچنین بهروز نعمتی سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد شورای عالی فضای مجازی در جلسه غیرعلنی مجلس خبر داد و افزود: قرار است آقای فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی فردا (یکشنبه) با حضور در جلسه غیرعلنی مجلس گزارشی را از عملکرد این شورا ارائه کند.

افق روابط تهران و مسکو در دورخیزمجدد مرد جودوکار اسلاو به سمت کرملین

در اوج جدل‌ها و کشمکش‌های این روزهای لندن و مسکو در ارتباط با مسموم شدن «سرگئی اسکریپال» افسر اطلاعاتی سابق روسیه و دخترش «یولیا» در انگلستان و ادعای مقامات لندن مبنی بر اینکه شخص ولادیمیر پوتین در این ماجرا دخالت دارد، فردا( ۱۸ مارس) این مرد روس با اطمینان از پیروزی خود، در یکی از حوزه‌های رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در مسکو حضور پیدا خواهد کرد و با همراهی جمعی از طرفدارانش رأی‌اش را در صندوق آرا خواهد انداخت.

طی یک عملیات ضربتی از سوی پلیس آلمان ساختمان خالی سابق سفارت ایران در آلمان از حضور افراد ماجراجو تخلیه شد. بهرام قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام مطلب فوق گفت: با تخلیه این ساختمان، محل مذکور به سرکنسولگری ایران در فرانکفورت تحویل داده شده است.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره شایعات مبنی بر اینکه ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا ممکن است از سمت خود کنار گذاشته شده باشد، با بیان اینکه ژنرال مک مستر در سمت خود به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا باقی می‌ماند، گفت: مک مستر روی مسائل مهمی چون ایران تمرکز دارد.

«درسیم تحسین» مسئول روابط گمرک مرز حاج عمران ( تمرچین ) اعلام کرد : از اول نوروز ازمسافرین خارجی که به اقلیم کُردستان عراق سفر می‌کنند عوارض ورود اخذ نخواهد شد. کنسولگری ایران در اربیل با انتشار اظهارات این مقام کردستان عراق اعلام کرد: از این رو مسافران ایرانی نیز می‌توانند از اول نوروز به مدت دوهفته بدون پرداخت عوارض وارد اقلیم شوند.

در سی و سومین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه توسط دولت بعث عراق مرتضی عبادی سرکنسول ایران در اربیل در یادداشتی تاکید کرد: بمباران شیمیایی حلبچه با حمایت برخی قدرت‌ها و سکوت غم بار مدعیان حقوق بشری و مجامع بین‌المللی همراه بود.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه موضوع بودجه سال ۹۷ پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت، گفت: تحلیل کلی در خصوص لایحه بودجه این است که لایحه بودجه ۹۷ نسبت به لوایح سال‌های گذشته، عدالت محورتر بود.

iهمچنین در جلسه امروز شورای نگهبان تعریف، معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری در روز چهارشنبه مورخ ۲۰/ ۱۰ /۱۳۹۶ به تصویب رسید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7777 بازدید

بازدید دیروز: 1267 بازدید

بازدید کل : 1628448 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر