جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵
سرویس: مقالات
 |  25/ اسفند/ 1396 - 8:22
  |   نظرات: بدون نظر
97 بازدید بازدید

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه


اخبار داخلی
*********
**تهران-مشاور رییس جمهوری در واکنش به اظهارات ضدایرانی ولیعهد سعودی نوشت: ایران خود را ملزم به دفاع از کعبه در مقابل پیشروی خزنده صهیونیسم می داند.

**نیویورک-نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست سازمان ملل با برشمردن اقدامات ایران در توانمندسازی زنان گفت: منشور حقوق شهروندی نتیجه باور ایران به منزلت زنان و مردان در بهره گیری از حقوق بشر است.

**تهران-وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای گرجستانی اش خواستار عملیاتی شدن کریدور ترانزیتی از خلیج فارس تا دریای سیاه شد.

**تهران-وزیر خارجه کشورمان در دیدار با رییس جمهوری آذربایجان، همکاری همه جانبه کشورهای منطقه را برای مقابله با نگرانی های امنیتی موجود امری ضروری دانست و بر ادامه این همکاری ها تاکید کرد.

**وین-سیدعباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه در دیدارهای دوجانبه در وین موارد نقض برجام توسط آمریکا مطرح شده است، گفت: تحولات چندان آسانی در پیش رو نیست و امیدواریم در مجموعه کمیسیون مشترک برجام به درک مشترکی از شرایط جاری برسیم.

**تهران-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ورود سینما به بورس را فرصتی جدید برای اقتصاد هنر در کشور دانست.

**گچساران-عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور با اشاره به تخریب بخش وسیعی از جنگل‌های هیرکانی و زاگرس گفت: انقراض برخی گونه‌های حیات وحش مانند ببر هیرکانی و شیر یال کوتاه سبب نابودی بخش زیادی از جنگل‌های ایران شده است.

**تهران-سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات ولیعهد عربستان سعودی گفت: این مقام سعودی خام اندیشی متوهم است که جز به تلخی سخن نمی گوید.

**کرمان-رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از دولت تدبیر و امید نرخ تورم در کشور به ۴۰ درصد نیز رسیده بود اما طی بیش از چهار سال دولت تدبیر و امید نرخ تورم به میانگین ۱۰ درصد کاهش داشته است.

**نیویورک-معاون بررسی های راهبردی معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری می گوید: ایران با استفاده از منابع داخلی و تجربیات بین المللی بر توانمندسازی زنان روستایی متمرکز است.

**کوالالامپور-غلامرضا کاتب و بائوج لاهوتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و تایلند در بانکوک در دیدار با 'ویچیت چولاچای' رییس مجمع ملی قانونگذاری تایلند خواستار جلوگیری از کشتار و اعمال فجایع علیه مسلمانان روهینگیا شدند.
اخبار خارجی
*********
**اربیل-در آستانه سی امین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعث عراق شماری از قربانیان سلاح های شیمیایی با تجمع مقابل سرکنسولگری آلمان در اربیل خواهان محاکمه تامین کنندگان سلاح شیمیایی رژیم صدام شدند.

**دمشق-ارتش و نیروهای مسلح سوریه بر ۷۰ درصد از مساحت غوطه شرقی استان ریف دمشق مسلط شدند.

**آنکارا-رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به مصوبه پارلمان اروپا مبنی بر لزوم خروج ترکیه از عفرین گفت: برخی خواهان توقف عملیات در عفرین هستند ولی ما تا زمانی که کارمان به پایان نرسیده، در آنجا می مانیم.

**تهران-'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا گفت: به نظر می رسد روسیه پشت ماجرای مسمومیت یک جاسوس روس تبار و دخترش در انگلیس قرار دارد.

**تهران-براساس گزارش بازرس کابینه رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم در حمله سال ۲۰۱۴ میلادی به نواز غزه، اقدام به کشتار عمدی شهروندان غیرنظامی فلسطینی کرده است.

**تهران-رسانه های فرانسوی اعلام کردند که فرانسه برای «حصه بن سلمان» دختر پادشاه عربستان قرار بازداشت صادر کرده است.

**تهران-یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن گفت: اخبار منتشرشده درباره مذاکره محرمانه این گروه با عربستان در مسقط پایتخت عمان صحت ندارد.

**دهلی نو-براساس گزارش تیم حقیقت یاب سازمان ملل در امور حقوق بشر، شبکه اجتماعی 'فیسبوک' نقش اساسی در گسترش نفرت و خشونت علیه مسلمانان روهینگیا در میانمار داشته است.

**مسکو-سخنگوی وزارت دفاع روسیه،سخنان وزیر دفاع انگلیس را که در مساله مسمومیت جاسوس سابق روس به روسیه توهین کرد، پوچ و بی ارزش توصیف کرد.

**تهران-روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای برکناری هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی این کشور خبر داد.

**تهران -دو عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مقام های ارشد کاخ سفید و وزارت خارجه این کشور را به اجرای پروژه پاکسازی این وزارتخانه از مخالفان دونالد ترامپ رئیس جمهوری متهم کردند.
شبک**۱۳۹۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 62 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1633405 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر