شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۶
 |  22/ اسفند/ 1396 - 6:38
  |   نظرات: بدون نظر
86 بازدید بازدید

برخورد با فساد در حوزه آب و خاک اردبیل تشدید می شود


ناصر عتباتی روز سه شنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور راضی ملی و منابع طبیعی استان افزود: تعدادی از کارکنان این حوزه ها در استان بازداشت شده اند که مطابق قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.
او گفت: هر چند مدیران استانی از نیروهای خدوم ، مومن و متخصص بوده و در راستای انجام رسالت خود تلاش می کنند ولی نباید این بحث مورد غفلت قرار بگیرد.
وی افزود: اگر مسئولان به وظایف ذاتی خود عمل کنند از تشکیل بسیاری از پرونده های قضایی جلوگیری خواهد شد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: بیش از هفت هزار مورد پیشگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی در اردبیل اعمال و با ۲ هزار و ۷۰۰ متهم هم برخوردهای قانونی انجام شد.
به گزارش ایرنا از دادگستری اردبیل ، یوسف خدادادی افزود: بیش از ۸۷۰ مورد قلع قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی استان انجام و یک هزار و ۴۰۰ مورد نیز احکام قضایی در این خصوص صادر شده است.
او اظهار کرد: تعطیلات نوروزی فرصتی برای سودجویان فراهم می کند تا اقدام به تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی کنند، بنابراین گشت های ویژه و رصدهای لازم میدانی از سوی دستگاه های متولی به صورت مستمر و مداوم ادامه می یابد.
او افزود: دستگاه قضایی حمایت های قانونی خود را از دستگاه ها و نهادهایی که متولی مبارزه و مقابله با تخریب و تصرف هستند همواره اعمال می کند و در صورت مشاهده سهل انگاری و یا تخلف از سوی مدیران و مسئولان برخوردهای قانونی خود را اعمال خواهد کرد.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل هم با تشریح لزوم صیانت از بیت المال و اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی وظیفه ای شرعی و قانونی است و همه ما در خصوص صیانت از آن مسئولیت داریم.
حجت الاسلام محمد علی قاصدی با انتقاد از عملکرد دستگاههای متولی صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی افزود: متاسفانه ضعف نظارت ها (درون سازمانی و برون سازمانی) و مدیریت های برخی از این دستگاهها موجب می شود تا تخریب و تصرف در این حوزه انجام بگیرد.
او اظهار کرد: دستگاه قضایی استان ضمن هشدار به مسئولان این دستگاه ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف برخورد جدی و قاطع با متخلفان خواهد داشت.
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5656 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1638999 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر