شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳
 |  14/ اسفند/ 1396 - 11:05
  |   نظرات: بدون نظر
71 بازدید بازدید

حقوق شهروندی باید مورد توجه کانون وکلا قرار بگیرد


به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار دوشنبه شب در جشن استقلال کانون وکلای دادگستری قزوین افزود: کانون های وکلا در فعالیت های مختلف حضور پررنگی دارد و امیدواریم در فضایی که رییس جمهوری خود یک حقوقدان هست و به مسائل حقوقی آشنایی خوبی دارد، این کانون ها نیز برنامه ها و طرح های خود را با موفقیت پیگیری و دنبال کنند.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های دولت دوازدهم اجرای مناسب منشور حقوق شهروندی است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و جنبه عملیاتی یافته است و همچنین می تواند دستور کار مهمی برای کانون های مسقتل مانند کانون وکلا باشد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: امیدواریم این منشور که جامع است در زمینه های مختلف از قبیل حقوق زنان و مسائل اجتماعی و سیاسی و حقوق محیط زیست به خوبی پیگیری و اجرایی شود.
ابتکار در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت آخرین مرحله خود در قوه قضاییه را پشت سر می گذارد و امیدواریم در این هفته نهایی شود.
وی افزود: این لایحه از اهمیت بالایی در حوزه حقوق زنان برخوردار است و با برخورداری از جنبه آموزندگی و بازدارندگی می تواند منشاء تحولات مهمی شده و آسیب های لطمه زننده به بانوان جامعه را کاهش دهد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان نیز مراحل آخر تصویب خود را طی می کند و امیدواریم کانون های وکلا از ظرفیت سیاسی و اجتماعی خود برای حمایت از این لایحه ها استفاده کند.
ابتکار اضافه کرد: امیدواریم این کانون ها دامنه های فعالیت های داوطلبانه وکلا را به ویژه برای اقشار آسیب پذیر مانند زنان سرپرست خانوار و در معرض آسیب و کودک آزاری گسترش دهد و بعد داوطلبانه فعالیت وکلا را افزایش دهد.
سفر یکروزه معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به قزوین با حضور در این مراسم پایان یافت.
بازدید از نمایشگاه توانمندی بانوان قزوین، بازدید از مرکز توانبخشی بهزیستی، بازدید از طرح اشتغالزایی بانوان کارآفرین در روستای اردبیلک، شرکت در شورای اداری و نشست با احزاب از دیگر برنامه های سفر یکروزه ابتکار به قزوین بودند.
۶۱۰۱*۳۰۱۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11404 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1761334 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر