جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷
 |  13/ اسفند/ 1396 - 11:28
  |   نظرات: بدون نظر
67 بازدید بازدید

۲۲۲ فوتی ناشی از تصادفات در خراسان جنوبی


مصطفی جعفرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در طبس افزود: از این تعداد ۶۳ درصد مرد، ۸۲ درصد در جاده های برون شهری و ۳۴ درصد فوتی ها گروه سنی جوان و پویای ۳۰ تا ۴۹ سال بودند که این آمار بسیار نگران کننده است.
وی بیان کرد: ۲۷ درصد خودروی استفاده شده فوتی ها پراید بوده، ۵۰ درصد تصادفات بر اثر برخورد وسایل از جلو با یکدیگر و ۳۷ درصد واژگونی بوده که نشان دهنده سرعت بالاست و این موضوع نیز فرهنگ ترافیک است که باید به آن توجه شود.
وی گفت: خراسان جنوبی از نظر تعداد معاینات بالینی بین استان های کشور بر حسب جمعیت رتبه بیست و پنجم بوده و در حوزه نزاع رتبه ۲۷ کشور را دارد که رتبه خوبی است و این به دلیل فرهنگ و اعتقادات دینی مردم است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی ادامه داد: اما دغدغه مهمی که برای همه وجود دارد موضوع تصادفات است که به دلایل مختلف از جمله راه های ترانزیتی، شرایط نامناسب جاده و فرهنگ ترافیکی اتفاق می افتد.
وی گفت: رتبه استان از نظر تعداد معاینه مصدومان ناشی از حوادث رانندگی در سال ۹۵ بین استان های کشور بر حسب جمعیت رتبه ۱۷ و این رتبه در مورد تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی ۱۰ گزارش شده است.
جعفرزاده درباره سقط جنین درمانی گفت: ۱۱ ماه امسال ۱۳۹ پرونده سقط جنین در استان تشکیل شد که از این تعداد ۸۵ مورد مجوز سقط صادر و ۴۱ مورد به دلایل مختلف مجوز صادر نشده و ۱۳ مورد پرونده تشکیل شده و سپس توسط افراد پیگیری نشده است.

**کمبود پزشک قانونی در خراسان جنوبی
وی از کمبود شدید پزشک قانونی در این استان خبر داد و خواستار مساعدت پزشکان و مسئولان برای رفع این کمبود شد.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: در سطح پزشکی قانونی کشور تمام تلاش بر این است که جاذبه های جذب نیروی پزشک افزایش پیدا کند و تا جایی که امکانات و بودجه اجازه دهد پرداختی های پزشکان افزایش پیدا کرده اما در مقایسه با طرح تحول سلامت دریافتی پزشکان ما بسیار کم است.
وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی حداقل ۶ نفر اجازه جذب نیرو را داده بودند که مکاتبات و اطلاع رسانی زیادی شد اما در نهایت سه نفر اعلام موافقت کردند و از آن سه نفر نیز فقط یک نفر برخی روندها را طی کرده است.
وی گفت: ما همچنان در استان آمادگی داریم به پزشکان علاقه مند آموزش دهیم و آنها را جذب کنیم.
جعفرزاده اضافه کرد: در پزشک قانونی شهرستان طبس با توجه به اینکه پزشک آموزش دیده است و سالن تشریح داریم تقریبا تمام وظایفی که یک پزشک قانونی باید انجام دهد را پاسخگو خواهد بود.
وی گفت: برخی موارد خاص مانند نمونه های ژنتیک در استان معین و سقط جنین درمانی در مرکز استان انجام می‌شود.
وی بیان کرد: شهرستان های قائن، نهبندان، بشرویه و درمیان مراکزی هستند که پزشک قانونی دارند و به صورت پاره وقت کار می کنند و فردوس و سرایان دو شهرستانی هستند که با یک پزشک پاره وقت کار می کنند که در سرایان مستقر است.
مدیر کل پزشکی قانونی خراسان جنوبی افزود: پس از گذشت یک سال که مرکز پزشک قانونی طبس تعطیل شده بود، امروز برای معارفه رسمی پزشک قانونی شهرستان طبس دکتر سهرابی که از بیست و سوم بهمن ماه مشغول به فعالیت بودند، آمدیم.
شهرستان طبس با ۷۵ هزار نفر جمعیت، ۵۷ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۲۱۷*۳۰۲۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 19553 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1748592 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر