شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳
 |  12/ اسفند/ 1396 - 3:20
  |   نظرات: بدون نظر
68 بازدید بازدید

همایش مشترک دریایی ارتش و سپاه/ختم دادرسی مرتضوی در یک پرونده/دلجویی از دهه شصتی‌ها و…


در گزیده اخبار سیاسی ۱۲ اسفند بخوانید؛

همایش مشترک دریایی ارتش و سپاه/ختم دادرسی مرتضوی در یک پرونده/دلجویی از دهه شصتی‌ها و…

اولین همایش مشترک دریایی ارتش و سپاه، دلجویی دفتر معاون اول رییس‌جمهور از دهه شصتی‌ها، سوال از رئیس‌جمهور و استیضاح آخوندی، ربیعی و حجتی در دستور کمیسیون‌های مجلس، گزارش تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و اصلاح ساختار دولت در دستور کار مجلس، ناممکن بودن حذف توان موشکی ایران از نظر اندیشکده انگلیسی، ادعای یک نشریه آمریکایی درباره دیدار ظریف و کری در مونیخ، دومین جلسه رسیدگی به پرونده «مرتضوی» در بخش تامین اجتماعی و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه (دوازدهم) اسفندماه ۱۳۹۶ است که در لینک‌های زیر قابل مشاهده است.

به گزارش ایسنا، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه به طور اجمالی در جریان برخورد با معترضان مدنی خوزستان قرار دارد، گفت: باید سعی کنیم در مقابله با مشکلات، علاج‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و نه علاج‌های امنیتی پیدا کنیم. وی در حاشیه همایش کانون وکلای دادگستری خوزستان که در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حتما بحث مشکل ریزگردهای خوزستان را مجددا در هیات دولت مطرح می‌کنم. مشکل ریزگردها فقط مشکل خوزستان نیست، ولی حتی اگر محدود به استان خوزستان باشد و به استان‌های دیگر کشور سرایت نکند باز هم مشکل همه مردم ایران است، بنابراین حتما این مشکل را مطرح و در حد توانایی‌ها پیگیری می‌کنم.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر به ارائه توضیحاتی درباره دهه شصتی‌ها در بخش‌هایی از سخنرانی خود در همایش روز جهانی آینده پرداخت و نوشت: «‏همه‌ی ‎دهه‌ شصتی‌ها را مثل فرزندانم که دهه‌شصتی هستند دوست دارم. جمله‌ای که از من منتشر شد تقطیع‌شده بود. عرضم این بود: این‌که دهه‌ی‌شصتی‌ها با ورود به هر مرحله از زندگی‌شان با مشکلات زیادی مواجه شدند ناشی از آینده‌نگر نبودن مسئولان بود.»

سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در واکنش به صحبت‌های مقامات آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی، اظهار داشت: آنچه آمریکایی‌ها از سر استیصال در خصوص محدودسازی توان موشکی جمهوری اسلامی ایران می‌گویند، آرزوهای دست نیافتنی آمریکایی‌ها و ناشی از ناکامی‌ها و شکست‌های منطقه‌ای آنها به حساب می‌آید. وی تاکید کرد: شرط مذاکره درباره موشک‌های ایرانی، نابودی موشک‌های برد بلند آمریکا و اروپاست.

همچنین دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین همایش مشترک دریایی ارتش و سپاه گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در عرصه دریا هم که اصلی‌ترین نقطه تقابل با ایران است با وجود دو نیروی دریایی قدرتمند ارتش و سپاه هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

از مهمترین دستور کارهای جلسات هفته جاری کمیسیون تخصصی مجلس،  بررسی سوال ۱۰۱ نماینده از رئیس‌جمهور و همچنین بررسی استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، کار و راه است.

همچنین بررسی ایرادات شورای نگهبان به بودجه ۹۷ ، سوال از وزرای کشور و ارتباطات، ارائه گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت ( ادغام وزارتخانه‌ها) از مهمترین دستور کارهای مجلس در هفته جاری خواهد بود.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز از ورود این کمیسیون به موضوع اخراج اساتید دانشگاه آزاد و مشکلات این دانشگاه در هفته جاری با حضور فرهاد رهبر خبر داد.

موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی که از اندیشکده های انگلیسی است در گزارشی مفصل به تحلیل توان موشکی ایران پرداخته و به مقامات واشنگتن توصیه کرده به دنبال حذف کامل توان موشکی ایران نباشد، زیرا این هدف دست نیافتنی است.

یک نشریه آمریکایی نیز در گزارشی ادعایی درباره دیدار ظریف و کری در مونیخ را مطرح کرد و نوشت: وزیرامورخارجه پیشین آمریکا و وزیرامورخارجه ایران ماه گذشته به طور خصوصی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ که یک گردهمایی در عرصه سیاست خارجی محسوب می‌شود، با یکدیگر دیدار کردند. این نشریه آمریکایی در ادامه گزارش ادعایی خود به ارائه جزئیاتی درباره دیدارهای پیشین ظریف و کری پرداخت و نوشت: این دو دیپلمات تاکنون بارها و آشکارا بیش از هر وزیرخارجه دیگری در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی با یکدیگر دیدار کرده‌اند.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا نقش ایران در سوریه را به حداقل برسانند، اظهارکرد: به نظر می‌رسد سوریه محل تقابل آمریکا و روسیه شده و آمریکا به دنبال این است تا بتواند خود را در سوریه مستقر کند.سید علی خرم  در خصوص نقض قطعنامه آتش بس در سوریه گفت: قطعنامه‌ای که صادر شد ناشی از درگیری‌های سیاسی متعدد از یک طرف میان آمریکایی‌ها و متحدین آنها و از سوی دیگر روسیه، ایران، ترکیه و سوریه بوده است، در واقع آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا نقش ایران در سوریه را به حداقل برسانند.

دومین جلسه رسیدگی به قسمتی از پرونده «مرتضوی» در بخش تامین اجتماعی صبح امروز (شنبه) – ۱۲ اسفندماه – در شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار شد.مجتبی نظری وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی ۲۹ بهمن ماه گفته بود که دومین جلسه همانند جلسه اول (۱۶ بهمن ماه) در شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار می شود و احتمالا آخرین جلسه رسیدگی در مرجع تجدیدنظر باشد. پس از پایان جلسه دادگاه، مصطفی ترک همدانی گفت: آخرین جلسه دادگاه امروز برگزار شد و ختم دادرسی اعلام شد.

عباسعلی کدخدایی در نشست خبری امروز سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه همه‌پرسی در دو اصل قانون اساسی بیشتر مطرح نیست، گفت: اصل ۵۹ و اصل ۱۷۷ قانون اساسی به همه‌پرسی اشاره دارد و به موجب اصل ۱۱۰، فرمان همه پرسی از اختیارات رهبری محسوب می‌شود. در اظهارنظری که صورت گرفت سوال این بود که همه‌پرسی را سیاسی نکنید، شورای نگهبان موافق همه‌پرسی است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2856 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2004461 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر