یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۹
سرویس: مقالات
 |  12/ اسفند/ 1396 - 12:29
  |   نظرات: بدون نظر
69 بازدید بازدید

منشور گفت و گوی سیاسی گامی برای رسیدن به تدبیر و اجرای جمعی است


حسین کمالی در حاشیه همایش فصلی خانه احزاب در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا در پاسخ به این سوال که گفت و گوی سیاسی چقدر می تواند در اتفاق نظر احزاب اثرگذار باشد، افزود: ما گفتمان را در جامعه ترویج ندادیم تا حل و فصل مسائل از طریق گفت و گو بین آحاد جامعه انجام شود.
وی تصریح کرد: این گفت و گو در خانواده به عنوان اولین کانون اجتماعی وجود ندارد یا بسیار کم است، در محل کار، حتی در مساجد و محافل مذهبی و غیر مذهبی و سیاسی و فرهنگی نیز کم است در حقیقت یک نوع گفت و شنود به جای گفت و گوی دو طرفه و گفتمان در جریان است.
رییس خانه احزاب همچنین گفت: ما سعی کردیم این گفتمان را به شکلی ارائه کنیم که همه با هم گفت و گو کنند، حرف بزنند و نظراتشان را بیان کنند تا به تدبیر ، تصمیم و اجرای جمعی برسیم.
کمالی ادامه داد: این که چقدر می توانیم به پیش برویم و در این جهت موفق باشیم بستگی به میزان تلاش ما دارد.
به گزارش ایرنا، منشور گفت و گوی سیاسی هفته گذشته از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد.
معاون سیاسی وزیر کشور اعلام کرد: بعد از اغتشاشات دی ماه و در پی تشکیل جلسه ای در وزارت کشور با حضور دبیران کل احزاب مختلف ، ایده گفت و گوی سیاسی در دولت و وزارت کشور مطرح شد و بر این اساس، طرح گفت وگوی استانداران به عنوان نمایندگان دولت با احزاب، رسانه ها، سیاسیون و تشکل ها در کل استان ها تصویب و ارائه شد که هدفش ترویج فضای گفت وگو و تعامل در جامعه است.
یکی از بندهای منشور سیاسی «بسترسازی برای تقویت ارتباط و گفت وگوی سازنده میان جریان های مختلف سیاسی و صنفی و ایجاد زمینه مفاهمه، همدلی همکاری و در نهایت، موضع گیری های مشترک درباره اصول کلی نظام، امنیت و منافع ملی» عنوان شده است.

**شورای امنیت اهرم فشار غربی ها در ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت
این فعال سیاسی همچنین در خصوص شکست توطئه های آمریکا در ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت اظهار داشت: بعد از پایان جنگ سرد اول، آمریکا به عنوان قدرت بلامنازع در سطح بین الملل با در اختیار داشتن بخش عمده ای از اقتصاد بین الملل و رسانه ها سعی کرده سیاست ها و نظرات خود را در دنیا حاکم کند و اگر کشورهایی هم نظرات متفاوتی داشته باشند توسط آنها مورد پذیرش نیست.
کمالی افزود: آنها به نوعی روش های خود را اتخاذ می کنند تا کشورهایی را که با آنها همسو و همراه نیستند تحت فشار قرار دهند.
وی یادآور شد: یکی از ابزارهایی که مورد استفاده آنها قرار می گیرد سازمان ملل متحد بویژه شورای امنیت است که در آنجا آمریکا و چند کشور دیگر حق وتو دارند و اینها از این موقعیت برای اعمال فشار بر کشورهایی که تابع سیاست ها و نظرات آنها نیستند، استفاده می کنند.
رییس خانه احزاب تصریح کرد: آنان در سال های گذشته نسبت به ایران از این روش ها و سیاست ها استفاده کردند اما دولت ایران سعی کرده که با گفت و گو با سایر کشورها از حجم فشاری که در این مجامع بر کشور وارد می شود، کاسته شود و بتواند سیاست های خود را پیش ببرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی چهارشنبه گذشته در جمع مردم بندرعباس در ورزشگاه تختی این شهر گفت: آمریکا سه مرتبه در ماه های اخیر توطئه کرد و به جایی نرسید. تا زمانی که ملت ایران منسجم و متحد کنار همدیگر ایستاده اند همه ما یک صدا به فکر توسعه این کشور هستیم باید بدانیم کشور ایران را خواهیم ساخت.
سیام**۶۹۸۴**۱۳۳۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7620 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2009225 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر