یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۷
 |  12/ اسفند/ 1396 - 11:39
  |   نظرات: بدون نظر
105 بازدید بازدید

مدیران درمبارزه با زمین خواری تحت تاثیر اعمال نفوذ قرار نگیرند


به گزارش ایرنا، روابط عمومی دادگستری دیلم روز شنبه به نقل از حسین بازدرهوا در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان افزود: یکی از راه های مبارزه با زمین خواری تثبیت مالکیت دولت بر زمین های ملی و صدور سند مالکیت رسمی، تک برگ و اجرای طرح کاداستر است که ادارات متولی این زمین ها باید هرچه زودتر اسناد و مدارک خود را به ثبت اسناد واملاک ارایه تا در سریع ترین زمان سند صادر شود.
وی اظهارکرد: در یکی از پرونده های این دادسرا، از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از زمین های ملی توسط زمین خواران با همکاری اداره اطلاعات در سال جاری جلوگیری و متهمان با قرار تامین مناسب راهی زندان شدند و این اقدام افتخاری برای دادستانی است.
دادستان عمومی و انقلاب دیلم گفت: با تلاش های انجام شده و همکاری و تعامل اداره اطلاعات عرصه بر زمین خواران در این شهرستان تنگ شده است.
رئیس دادگستری دیلم نیز با اشاره به ضرورت علامت گذاری و مشخص کردن زمین های ملی و دولتی گفت: اجرای طرح کاداستر (حدنگار)، برای تعیین حدود و شناسایی این زمین ها و تثبیت مالکیت دولت در این شهرستان ضرورت دارد.
محمدرضا بازهوایی افزود: مبارزه با زمین خواری باید در شروع به تصرف انجام شود و دستگاه قضایی با متخلفان و متصرفان زمین های دولتی با قاطعیت برخورد خواهد کرد که این امر با همکاری و هم افزایی همه دستگاه های متولی محقق می شود.
وی گفت: زمین های ملی و دولتی درصورتی که احصا و علامت گذاری شوند، میزان پرونده ها در مراجع قضایی کمتر وجود داشت.
رئیس دادگستری دیلم اظهارکرد: مبارزه با پدیده شوم زمین خواری از دغدغه های اصلی بوده که از بدو مسئولیت بیش از ۲۰۰ رای به نفع دولت جمهوری اسلامی صادر و هزاران هکتار به بیت المال برگشت شده است.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
۶۱۶۴/۶۰۴۳**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4156 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2005761 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر