یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
 |  12/ اسفند/ 1396 - 10:40
  |   نظرات: بدون نظر
66 بازدید بازدید

انتشارخبر آزادی ٥ زندانی توسط خیر، باعث آزادی ٥ زندانی غیرعمد دیگر شد


به گزارش روز شنبه خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا از ستاد دیه نمایندگی استان تهران ، هفته قبل با انتشار خبری در رسانه های مختلف کشور مبنی بر آزادی ٥ مددجوی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبردار و تقبل هزینه بدهی آنان، دختر جوانی را در یک شب بارانی به سمت نمایندگی دیه استان تهران کشید.
این دختر جوان در روزهای آخر اسفند ماه، نگران سفره خالی هفت سینی است که شاید پدر بر سرش نباشد. نگران حرف و حدیثهای فامیل دامادشان که آماده برگزاری مراسم عروسی هستند اما پدر داماد نیست تا در جشن عروسی دخترش حاضر شود.
این دختر می گوید که پدر ٦٠ ساله اش بیمار است پرونده پزشکی اش را به زندان فرستاد و در این مدت، به اندازه ده سال پیر شده است.
به گفته دختر این پیرمرد مددجو، فقط ۲۸ میلیون تومان نیاز است تا پدرش از حبس در آید و امسال سر سفره هفت سین کنار خانواده بنشیند هر چند این مبلغ برای این دختر و خانواده اش خیلی زیاد است.
انتشار این گزارش و همچنین بازتاب خبر هدیه ۳۰ میلیون تومانی خیر تهرانی ناشناس در رسانه های مختلف ، دعوتی بود برای نیکوکاران دیگر تا در آستانه سال جدید و آخرین شبهای زمستانی، لبخند را به خانواده هایی هدیه دهند که نان آورشان به خاطر جرم غیرعمد در زندان به سر می برد.
گروهی از نیکوکاران روز بعد با واریز، ۲۸میلیون تومان به حساب نمایندگی ستاد دیه استان تهران(۱۴۱۴ نزد بانک تجارت) موجبات آزادی این پدر ٦٠ ساله را فراهم کردند و لبخندی را که زهره و خانواده اش از ماه ها قبل فراموش شان شده بود بار دیگر به آنان هدیه کردند.
اما داستان پدر زهره به همین جا ختم نشد. روز بعد در آخرین دقایق هفته کاری، مرد جوانی به ستاد مراجعه کرد تا بدهی این مرد را بپردازد ولی شنید که سایر نیکوکاران پیشقدم بوده اند و او به خلاصه پرونده ها نگاهی انداخت و بدهی چهار نفر زندانی جرایم غیرعمد دیگر را پرداخت کرد.
این جوان بدون معرفی خود، چهل میلیون تومان با کارت انتقال وجه کرد و با همان تواضع و آرامش از سر رضایت خارج شد.
بنا به این گزارش با ارسال چکهای این مبلغ، غیر از پدر زهره، چهار نفر دیگر امشب در میان شادی کودکانشان به خانه بازمی گردند. بی شک در این آزادیها، خبرنگاران و گزارشگرانی که با نمایندگی ستاد دیه استان تهران همکاری می کنند، به اندازه نیکوکاران سهیم هستند.
اجتمام**٧٣٢٩ ** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 3698 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2005303 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر