شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۴
 |  10/ اسفند/ 1396 - 5:52
  |   نظرات: بدون نظر
67 بازدید بازدید

کشور به استقلال کانون وکلا و دستگاه قضا نیاز دارد


به گزارش ایرنا لعیا جنیدی روز پنجشنبه در آئین بزرگداشت روز وکیل مدافع در ارومیه افزود: اعضای این دو نهاد نیز باید به دنبال استقلال بوده و مستقل از قدرت عمومی باشد.
وی تاکید کرد: دولت و قوه قضائیه نباید برای تعیین صلاحیت وکلا ورود پیدا کنند بلکه باید خود کانون به این امر رسیدگی کند تا ساختار قدرت ما مستحکم تر شود و وکلا موقعیت مصون تری داشته باشند.
معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینکه منفعت و مصلحت ملی در استقلال کانون وکلاست، گفت: وکیل برای حق دادخواهی که آحاد ملت به دنبال آن هستند، باید مستقل باشد.
وی با تاکید بر وفاق ملی به عنوان نیاز امروز جامعه ایرانی، گفت: باورمندان اقوام، ادیان و ارزش های اسلامی باید برای اعتلای کشور و برقراری گفت و گوی تمام عیار ملی اهتمام داشته باشند.
به گفته وی ناتوانی در گفت و گو که در ۲۰۰ سال گذشته در ایران مشاهده شده است، باید کنار گذاشته شود و کشور نیازمند قدرت گفت و گو برای تداوم امنیت است.
وی با تاکید بر اینکه آرمان خواهی موتور محرکه ملت هاست، اظهار کرد: عدالت خواهی آرزوی بزرگ مردم در تاریخ بوده و قانون عادلانه قانونی است که رشد جمعی و فردی ما را تامین کند و رفاه و اعتلای تمدن را به ارمغان بیاورد.
معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به سکونت اقوام و پیروان ادیان مختلف در آذربایجان غربی بیان کرد: آذربایجان غربی ایرانی کوچک است و ساکنان آن به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند که این امر باید به عنوان الگو در کشور مطرح شود.
وی افزود: در حال حاضر در برخی از کشورهای دنیا، کلیساها و مساجد در امنیت نیستند و مکان های مقدس اقوام و ادیان مختلف مورد هتک حرمت قرار می گیرند در حالی که در ایران اسلامی همه اقوام و ادیان مورد احترام هستند.
به گزارش ایرنا در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز هفتم اسفندماه به نام روز ملی وکیل مدافع نامگذاری شده و معاون حقوقی رئیس جمهوری و هیات همراه نیز صبح امروز جهت شرکت در آئین بزرگداشت این روز به ارومیه سفر کرده است.
۸۱۳۷/۳۰۷۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5571 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1989842 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر