شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۵
 |  10/ اسفند/ 1396 - 3:53
  |   نظرات: بدون نظر
80 بازدید بازدید

وکلا سهم خود را در عدالت دادرسی با قدرت ایفا کنند


فریدون نهرینی روز پنجشنبه در آئین بزرگداشت روز وکیل مدافع که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری(لعیا جنیدی) در ارومیه برگزار شد، افزود: یکی از وظایف وکلا، توجه به عادلانه بودن دادرسی هاست.
به گفته وی از مردم عادی که دادخواه هستند، نمی توان انتظار داشت که به دنبال برقراری عدالت باشند و این مهم بر عهده قوه قضائیه و وکلاست.
وی اظهار کرد: یکی از نشانه های دادرسی عادلانه صداقت داشتن در دادرسی ها به شمار می رود و در این خصوص همه ارکان قضایی سهم دارند.
مشاور معاون حقوقی رئیس جمهوری ادامه داد: احقاق حق باید بر اساس واقعیت باشد و وکلا باید در این راستا همه توان خود را به کار بگیرند.
‘نهرینی’ با اشاره به برخی نگرش های منفی نسبت به قشر وکلا در جامعه، گفت: در صورتی که وکلا پاک و بی آلایش وارد امر دادرسی شوند، این نگرش منفی از بین می رود.
‘شهرام کیوان فر’ دیگر مشاور معاون حقوقی رئیس جمهوری نیز در این همایش با تشریح موضوع استقلال وکالت اظهار کرد: وقتی از وکلا خواسته می شود که استقلال خود را در مقابل دستگاه قضا حفظ کنند به معنی تقابل و تضاد نیست.
وی اضافه کرد: دستگاه قضا و وکلا به دنبال احقاق حق هستند و این احقاق حق و برقراری عدالت بدون حضور وکلا در دادرسی ها امکانپذیر نیست.
به گزارش ایرنا، روز هفتم اسفند در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز وکیل مدافع نامگذاری شده است.
۸۱۳۷/۳۰۷۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7701 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1991972 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر