شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۹
 |  10/ اسفند/ 1396 - 3:29
  |   نظرات: بدون نظر
65 بازدید بازدید

مزاحمت های داخلی بر سر راه توسعه کشور باید برداشته شود


به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز پنجشنبه در جلسه معارفه دادستان جدید مرکز استان مازندران که با حضور دادستان کل کشور در ساری برگزار شد ، افزود : وجود کاستی و تعلل در رفع آن در آستانه ۴۰ سالگی نظام جمهوری اسلامی پذیرفتنی نیست.
وی تاکید کرد : تمامی قوا در کشور زیر یک پرچم هستند و باید به معنای واقعی کلمه هماهنگی و تعامل کنیم تا عدالت پس از ۴۰ سالگی انقلاب محقق شود.
اسلامی با تاکید بر اینکه عقب افتادگی های عدالت اجتماعی پس از ۴۰ سال انقلاب در جمهوری اسلامی قابل قبول نیست ، افزود : در راه توسعه و پیشرفت کشور ایران به اندازه کافی مزاحمت های بیرونی داریم ، پس باید از مزاحمت های داخلی فاصله بگیریم.
استاندار مازندران گفت : باید در جهت گیرها و انجام وظایف بر اساس دستورالعمل های قانونی و خط و مشی مقام معظم رهبری از فرصت ها استفاده کنیم تا موجب آسیب اجتماعی و تکدر خاطر مردم نشویم.
وی اشتغال ، فقر و محرومیت زدایی را از مهم ترین ماموریت های سه قوه بر اساس دستور رهبری برشمرد و افزود : باید با هماهنگی راه حل های اشتغال را با رونق تولید سرعت بدهیم.
** پرهیز از نگاه جزیره ای
رئیس کل دادگستری مازندران هم در این جلسه با بیان این نکته که هماهنگی و تعامل دستگاه قضایی با قوه مجریه خللی را در استقلال قوا به وجود نمی آورد ، گفت : یقین کنید با نگاه جزیره ای نمی توان در قوه قضائیه کار کرد.
حجت اسلام والمسلمین محمد علی تقوی فرد افزود : تعامل با ادارات و دستگاههای اجرایی استان بسیار مهم است.
وی گفت : هر چند ما یک قوه جدا هستیم ، اما بی تعامل در نظام جمهوری اسلامی نمی توان کار کرد ، چرا که همه ما زیر یک پرچم هستیم.
تقوی فرد با تاکید بر ضرورت تعامل دستگاه قضائی با علما و بزرگان استان ، افزود : در شرائط سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی فعلی کشور ، هماهنگی و تعامل قوا بسیار مهم است و هماهنگی در استقلال قوا خللی را به وجود نمی آورد چراکه قوه قضائیه در اجرای قضاوت و عدالت به هیچ عنوان زیر بار خواسته های غیر منطقی نمی رود.
رئیس کل دادگستری مازندران گفت : نظارت بر حفاظت از اراضی منابع طبیعی ، کشاورزی و سواحل استان یکی از وظایف جدی دادگستری بویژه دادستان های استان است چرا که این مقوله مورد تاکید شخص مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه است.
وی به اهمیت فعالیت و کار کردن و گرفتن پست در قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: موقعیتی که برای خدمت به مردم ایجاد شده است باید استفاده کنیم و از مسیر حق تعالی که حوزه قضاوت است ،منحرف نشویم.
به گزارش ایرنا ، در این مراسم سید یونس حسینی عالمی به عنوان دادستان مرکز استان مازندران معرفی و از زحمات ۱۱ ساله حجت الاسلام اسدالله جعفری در این سمت قدردانی شد.
حسینی عالمی پیش از این رئیس دادگستری شهرستان بابل بود. جعفری هم به عنوان رئیس کل دادگستری به خراسان شمالی رفت .
استان مازندران سه میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد که معادل چهار درصد از کل جمعیت کشور است .
۶۹۹۰/۱۶۵۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13332 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1997603 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر