شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲
 |  10/ اسفند/ 1396 - 11:04
  |   نظرات: بدون نظر
55 بازدید بازدید

ریشه کنی خشونت با اصلاح نظام اداری ناکارآمد محقق می شود


به گزارش ایرنا ، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در همایش ‘پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها’ در کرمان با حضور معاون اول قوه قضاییه افزود: ریشه خشونت های افسار گسیخته در دست های پنهان فرهنگ و اقتصاد ناکارآمد متجلی می شود.
وی خطاب به معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر می خواهیم کشوری آباد و عزتمند و بدور از هر گونه خشونت و جرم داشته باشیم راهی جز اصلاح نظام اداری موجود در حوزه اقتصاد و فرهنگ به سمت کارآمدی نداریم .
وی از ارزشمندی پیمان انجام گرفته میان طوایف مختلف در جنوب استان کرمان که در کاهش جرم و خشونت موثراست اشاره و تاکید کرد :این اقدام فاخر و موثر به عنوان الگویی مطلوب باید در سراسر کشور نهادینه گردد.
به گفته رزم حسینی نمی توان گفت که همیشه انسان های فقیر منجر به بروز جرم در جامعه خواهند شد بلکه حکایت از این دارد که اقتصاد و فرهنگ در پشت این خشونت ها نهادینه شده است.
* توانمندسازی جوامع محلی عاملی مهم در کاهش خشونت
رزم حسینی با اشاره به اینکه بی عدالتی های اجتماعی سبب بروز برخی آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد، تاکید کرد: برای حل این مشکل تنها یک راه وجود دارد و آن نیز توانمندسازی جوامع محلی است به طوری که باید مردم را در حوزه اقتصاد و فرهنگ توانمند کنیم.
وی به کارنامه موفق اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و گفت: در شهرستان قلعه گنج این الگو از سال ۹۳ شروع آغاز شد که بخوبی روند کاهش جرم و خشونت در این منطقه را در سایه این اقدام مشاهده کردیم .
وی ادامه : برای مثال در قلعه گنج سرقت عادی از ۱۱۴ مورد در سال ۹۲ به ۵۶ مورد در سال ۹۵رسیده ، وقوع قتل‌ها از ۵ مورد در سال ۹۲ به یک مورد در سال ۹۵ و نزاع دسته جمعی از ۱۳ مورد در سال ۹۲ به یک مورد در سال ۹۵ رسیده است.
وی همچنین در خصوص سیر نزولی روند بیکاری در این منطقه گفت : آمار بیکاری شهرستان قلعه گنج از ۲۶٫۲۷ درصد در سال ۹۰ به ۷٫۴ درصد در سال ۹۵ رسیده است.
وی اظهار کرد: منوجان دیگر شهرستان جنوبی استان کرمان با حضور معین اقتصادی در راه قلعه گنج گام بر می دارد و به جرات می توان گفت منزلت اجتماعی به شهرستان های قلعه گنج و منوجان برگشته و این موضوع دست‌های پنهان اقتصاد و فرهنگ در مسائل اجتماعی و خشونت ها را نشان می دهد.
رزم حسینی با بیان این که به واژه ای به عنوان محرومیت در استان کرمان اعتقاد نداریم زیرا گنج های فراوانی در مناطق مختلف استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: گاهی این گنج ها در قالب نیروهای انسانی و استعدادها می باشد به طوری که برطبق آمار در تهران از هر ۱۰۰ دانش آموزی که تست های کنکور را می زنند تنها یک نفر می تواند صد درصد این تست ها را درست بزند .
وی ادامه داد: این در حالیست که در شهرستان منوجان به ازای هر ۱۰۰ دانش آموز ۱۱ نفر تمامی تست های کنکور را درست می زنند که نشان از استعدادهای فراوان این منطقه دارد.
رزم حسینی با بیان اینکه باید دولت جایگزین دیوان سالاری را با ایجاد نهاد اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد کنیم ،گفت: در استان کرمان امروز شاهد یک وحدت و وفاق سیاسی بی نظیر در تاریخ این سرزمین هستیم و به جرات می توان گفت در این دولت هیچ مجلس قانونی و مجاز در حوزه سیاسی و فرهنگی در این استان لغو نشده و این استان هیچگونه خوراکی برای رسانه های بیگانه و معاند خارج از کشور خلق نکرده است.
۵۰۵۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 367 بازدید

بازدید دیروز: 18764 بازدید

بازدید کل : 1769061 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر