شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۶
سرویس: مقالات
 |  10/ اسفند/ 1396 - 10:59
  |   نظرات: بدون نظر
87 بازدید بازدید

جبارزاده: از همه پتانسیل کشور در منشور گفت و گوی سیاسی استفاده می کنیم


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز پنجشنبه در حاشیه نشست فصلی خانه احزاب در جمع خبرنگاران این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا بیان کرد.
وی در خصوص سخنان رئیس جمهوری در جشنواره خوارزمی مبنی بر لزوم احترام به دانشگاهیان و اینکه اقدام وزرات کشور با توجه به منشور گفت‌وگوی سیاسی چه خواهد بود؟ اظهار داشت: البته در بخش‌های علمی و اقتصادی هم باید از دانشگاه استفاده کرد بنابراین ارتباط با دانشگاه‌ها، اساتید، مراکز علمی و صاحبان فکر و علاقه مندان در اداره جامعه جزو اهداف منشور گفت‌وگوی سیاسی است.
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: ما در این راستا کارگروه‌هایی را داریم که از میان کسانی که دارای تخصص در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هستند، استفاده می‌کنند و در قالب مشاوران سیاسی دفتر سیاسی ما، در زمینه تدوین همین گفت‌وگوها، زحمت را به اساتید مومن و معتقد به نظام اسلامی داده‌ایم.
وی همچنین گفت: وزارت کشور معتقد است که برای اداره جامعه استفاده از نقطه نظرات احزاب و تشکل‌ها صنفی و سیاسی یک نیاز است و عملا ما از دولت یازدهم و همچنین در ادامه در دولت دوازدهم این باور را عملیاتی کردیم.
جبارزاده گفت: در واقع با تشکیل خانه احزاب در مورد تقویت و ایجاد نقش تاثیرگذار آنها در اداره جامعه کارهای زیادی انجام شده است، به همین منظور در نشست‌ها و جلسات متعدد تصمیم به ایجاد منشوری با عنوان گفت‌و‌گو سیاسی گرفتیم که این منشور توسط وزیر کشور به استان‌ها ابلاغ شده است و استانداران موظف هستند که نشست‌هایی را با صاحبان فکر و اندیشه به خصوص کسانی که در قابل احزاب هستند بگذارند و شورای گفت و گو تشکیل دهند.
وی تاکید کرد: ما تجربه خوبی از تشکیل شورای صنفی اقتصادی داریم که در دولت دوازدهم این موضوع را به بخش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تسری می‌دهیم، در اصل سازمان‌های مردم نهاد، احزاب و اصناف و همچنین صاحبان فکر و اندیشه و دانشگاهیان در قالب این شورا باید به گفت‌وگو بنشینند و ایفای نقش کنند.
جبارزاده گفت: قرار است هر سه ماه یکبار گزارشی از سوی استانداران در زمینه منشور گفت و گوی سیاسی به وزارت کشور ارائه شود؛ عملا آنچه به دنبال آن هستیم، ایفای نقش مردم توسط احزاب و تشکل‌های ثبت شده‌ای است که در دولت مجوز آنها صادر شده است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد فعالیت گروه ‘ری استارت’ که با فراخوان‌های زیادی در فضای مجازی مردم را به سوی خود جلب می‌کند گفت: این گروه یکی از گروه‌های ضد انقلاب است که به دنبال ضربه زدن به مردم است و راهی که در پیش دارد معطوف به مساجد، حسینیه‌ها، مراکز عمومی و جاهایی است که امکان تخریب و آسیب رساندن دارد.
معاون سیاسی وزارت کشور تصریح کرد: چنانچه این گروه بخواهد به امنیت و آرامش مردم خللی وارد کند از سوی وزارت کشور، نیروی انتظامی و حتی دستگاه‌های قضایی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت؛ نباید اجازه داد که این گروه‌ها مخل آسایش و آرامش مردم باشند.
سیام** ۶۹۸۴**۱۰۲۱

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11571 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1995842 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر