سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۵
 |  9/ اسفند/ 1396 - 2:12
  |   نظرات: بدون نظر
47 بازدید بازدید

رشد ۱۵ درصدی کمک های مردمی و خیرین به ستاد دیه کرمان


به گزارش ایرنا یدالله موحد روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خیرین و یاوران ستاد دیه نمایندگی استان کرمان افزود: اگر مابقی تعهدات خیرین و کمک های مردمی به میزان ۵۰۰ میلیون تومان محقق شود، ۳۰۰ نفر می توانند از حمایت ها و پوشش های ستاد دیه استان کرمان بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: ۱۲۴ جشن گلریزان برای آزادی زندانیان استان از سال ۸۴ تاکنون برگزار و در سال گذشته نیز ۱۱ جشن گلریزان با همکاری صدا و سیما در ماه مبارک رمضان پخش شده که تاثیر زیادی در جذب کمک های مردمی داشته است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: از ابتدای فعالیت ستاد دیه در سال ۸۴ در استان کرمان ۲ هزار و ۸۶۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندانهای این استان آزاد شده اند.
وی تصریح کرد: اصلاحات در قوانین بیمه کشور و مجازات کیفری و آیین دادرسی افق تازه ای در کاهش جمعیت کیفری و ورود افزاد به زندان گشوده است.
موحد گفت: امروز موارد جرائم غیرعمد تصادف و بیمه زندانیان استان کرمان به عدد انگشتان یک دست نمی رسد.
وی با اشاره به عملکرد ستاد دیه استان کرمان اظهار کرد: از سال ۸۴ تاکنون، ۸۷۴ نفر با کمک بلاعوض ستاد دیه استان آزاد شده اند که هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در این زمینه توسط خیران استان پرداخت شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: ۶۶۷ نفر زندانی بدون پرداخت وجه آزاد شده اند و آزادی ۲ هزار و ۲۰۲ نفر با پرداخت ۴۵۸ میلیارد ریال در مدت فعالیت ستاد دیه استان صورت گرفته است.
وی افزود: همچنین یک هزار و ۴۱۲ زندانی با پرداخت ۲۱۵ میلیارد ریال بلاعوض آزاد شده اند و ۱۴۴ میلیارد ریال ستاد دیه کشور به استان برای پرداخت بلاعوض آزادی ۵۳۸ نفر کمک کرده است.
رئیس ستاد دیه استان کرمان نیز گفت: طی روزهای آینده ۲۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان با پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان از طرف یکی از خیران آزاد می شوند تا در آغاز سال نو در کنار خانواده هایشان باشند.
سید حجت الله موسوی قوام افزود: هفت زن زندانی جرائم غیرعمد در استان داریم که در هفته بزرگداشت مقام زن و مادر با همکاری اداره کل بانوان استانداری کرمان آزاد می شوند.
این آیین با حضور آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه سابق کرمان و مدیر حوزه های علمیه استان، رئیس ستاد دیه کشور و جمعی از مسئولان در تالار بهرامی شهر کرمان برگزار شد.
همچنین در این آیین از خیرین ستاد دیه استان کرمان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
۳۰۲۹/۷۴۳۷

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5838 بازدید

بازدید دیروز: 18310 بازدید

بازدید کل : 1811537 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر