یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵
 |  9/ اسفند/ 1396 - 3:24
  |   نظرات: بدون نظر
60 بازدید بازدید

دستگاه قضایی بیش از هر زمان دیگری محتاج صبر در برابر بدگویان است


معاون فرهنگی قوه قضاییه:

دستگاه قضایی بیش از هر زمان دیگری محتاج صبر در برابر بدگویان است

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: امروز دستگاه قضایی بیش از هر روز دیگری محتاج این موعظه خداوند در رابطه با صبر است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی کارکنان قوه قضائیه که صبح امروز چهارشنبه ۹ اسفندماه در هتل المپیک تهران برگزار شد ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری آن، اظهار کرد: هدف از همه برنامه‌های قرآنی ما آن است که به اصل قرآن برسیم. ما در دستگاه قضایی متولی یکی از مراحل مهم احقاق حق هستیم، باید عدل را همراه انسان کنیم.

وی افزود: ما در هر سال سعی می‌کنیم که هر سال گامی رو به جلو برداشته و از لحاظ کیفی و کمی افزوده‌ای داشته باشیم.

صادقی اظهار کرد: امروز دستگاه قضایی بیش از هر روز دیگری محتاج این موعظه خداوند در رابطه با صبر است. هیچ کس بیش از نبی اکرم رنج نکشید، ولی خداوند به او گفت بر آنچه بدگویان و نافرمایان می‌گویند صبر کرده و آنها را رها کن.

وی افزود: جایی هم لازم است به میدان مبارزه و جهاد رفته، ولی اصل توصیه به پیامبر همین صبر جمیل است.

صادقی تاکید کرد: امروز بیش از همیشه نیازمند این سخن هستیم که هنگامی که به مردم حرفی می‌گوییم قول ما، قول زیبا و نیکو باشد. قرآن به مردم دستور داده وقتی به پیامبر مراجعه می‌کنید و او حکمی داد حرجی بر حکم او نکنید.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: ما هم که بر مسند قضاوت پا جای پیامبران و انبیاء گذاشته‌ایم باید مانند آنها رفتار کنیم. اگر بد و بیراه گفتند رهایش کرده و اگر قرار است با آنها سخنی بگوییم قرآن می‌گوید نیک سخن بگوییم.

وی افزود: همیشه نیازمند آن هستیم که آموزه‌های قرآنی را آویزه گوش کنیم و روز به روز بر حسنات دستگاه قضایی با هدایت گرفتن از قرآن بپردازیم.

صادقی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله سال آتی را سال نشان دادن حسن رفتار در دستگاه قضایی قرار داده و سال تکریم ارباب رجوع قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه اطلاعاتی در رابطه با شرکت کنندگان در این مسابقات پرداخت و گفت: تعداد راه یافتگان به این مرحله از مسابقات ۲۵۱ نفر هستند که ۱۰۷ نفر از کارکنان قوه قضائیه بوده و مابقی از خانواده‌های آنان هستند. سهم کارکنان در تمامی مراحل نزدیک به ۵۰ درصد است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 14196 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2015801 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر