دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۵
 |  9/ اسفند/ 1396 - 4:53
  |   نظرات: بدون نظر
88 بازدید بازدید

دادستان کل کشور: ‌تشخیص جاسوس بودن با قوه قضائیه است


به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمد جعفر منتظری روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان مرکز استان گلستان درگرگان اظهار کرد: مبنای سخن من در این زمینه قانون است.
وی گفت: دستگاه های امنیتی نمی توانند جرم را مشخص یا تعیین کنند که چه کسانی عامل، شریک و معاون جرم هستند، زیرا تعیین مجازات در این زمینه برعهده دستگاه قضایی است.
به گفته دادستان کل کشور؛ در کجای قانون گفته شده تشخیص جاسوس به عهده وزارت اطلاعات است.
حجت الاسلام منتظری افزود: وزارت اطلاعات یک وظیفه قانونی و تعریف شده دارد که طبق قانون ماده یک، این وزارتخانه به منظور کسب اطلاعات از وضعیت دشمنان و پیشگیری از آنها در اقدام علیه جمهوری اسلامی تشکیل می شود.
وی اضافه کرد: در ماده ۱۰ هم شرح وظایف وزارت اطلاعات تشریح شده و اشاره ای در این زمینه ندارد.
دادستان کل کشور همچنین در خصوص حادثه خیابان پاسداران تهران گفت: مسببان این حادثه عده اندکی آشوبگر بودند و دلیل ارائه نشدن اطلاعات و اطلاع رسانی در این بخش، ضرورت تکمیل اطلاعات و تحقیقات است.
منتظری همچنین بیان کرد:‌انتظار ما از دولت و مجلس شورای اسلامی این است که نسبت به نیازهای دستگاه قضایی بیش از گذشته اهتمام داشته باشند زیرا این حوزه حاکمیتی بوده و خدمات آن قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.
وی اضافه کرد: این مجموعه در حوزه اعتبارات و نیروی انسانی مورد نیاز مشکل دارد و نیازمند توجه بیشتری با توجه به حوزه گسترده خدمات آن است.
منتظری با بیان اینکه در تحقق عدالت نخستین دستگاه مخاطب، قوه قضاییه بوده ، گفت: برای توسعه خدمات به مردم نیازمند تامین نیازهای ضروری این بخش هستیم.
دادستان کل کشور همچنین گفت: تغییر در مدیریت دادستانی ها درسطح کشور طبیعی و با هدف تلاش بیشتر برای ایجاد آرامش، عدالت در جامعه و طبق قانون است.
وی با بیان اینکه دادستان وظایف فراوانی برعهده داشته که امنیت مهمترین آن است، افزود: تامین و تداوم امنیت در جامعه مستلزم هم افزایی و تعامل با سایر دستگاه های مرتبط است که این از جمله وظایف دادستان می باشد.
به گفته وی؛ اگر یکی از دستگاه های مرتبط در انجام وظیفه خود کوتاهی کند، به امنیت مردم لطمه وارد می شود، دادستان باید در ایجاد آرامش مردم، تحقق عدالت در جامعه، حمایت از سرمایه گذاری و هم افزایی دستگاه ها تلاش کند.
حجت الاسلام منتظری افزود: دشمن برای مخدوش کردن امنیت کشور با تشکیل اتاق فکر، ایجاد مراکزی با حضور کارشناسان امنیتی صهیونیستی، امریکایی و انگلیسی سرمایه گذاری می کند، اما اجازه نخواهیم داد اهداف شوم دشمن محقق شود و امروز مردم با بصیرت کشور ما مسئولان را در تامین امنیت همراهی می کنند.
به گفته وی؛ دشمن به بهانه هایی چون چهارشنبه سوری، دراویش، حجاب برای مردم و نظام ایجاد مزاحمت می کند ولی به اهدافش نخواهد رسید زیرا در برابر برنامه های دشمن علیه امنیت، کشور ما هم برنامه و راهبرد دارد.
حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه دادستان ها موظفند در تحقق امنیت در جامعه پیش بینی لازم و همکاری با دستگاه های مرتبط داشته باشند، اضافه کرد: حوادث اخیر نشان داد که دادستان ها در کنار دستگاه ها برای ارائه خدمات و ایجاد امنیت مردم بوده و پای کار هستند.
دادستان کل کشور به حادثه اخیر در خیابان پاسداران تهران اشاره کرد و گفت: آنان عده اندکی آشوبگران بودند ، ما حامیان آنان را شناخته و مردم هم در این زمینه مطلع خواهند شد.
وی خطاب به حامیان این آشوبگران، افزود: کوچک تر از آن هستید که بر درخت تنومند انقلاب اسلامی آسیب بزنید زیرا این نظام دارای ملتی بصیر و هوشیار است.

* ضرورت حفظ حقوق عامه مردم
دادستان کل کشور حفظ حقوق عامه مردم را از دیگر وظایف دادستان ها برشمرد و گفت: دادستان باید در دفاع از حقوق عامه مردم در بخش های مختلف و طبق قانون همواره پای کار باشد.
وی به وضعیت عرصه های منابع طبیعی و بحث تغییر کاربری های غیرمجاز در استان گلستان اشاره کرد و گفت: من تا حدودی از وضعیت عرصه های جنگلی، منابع طبیعی و سواحل دریا در این استان اطلاعات دارم و باید حفظ حقوق عامه مردم در این حوزه بیش از گذشته مورد توجه دادستان ها باشد.
به گفته دادستان کل کشور؛ کوتاهی برخی مسئولان در حفظ منابع طبیعی در استان گلستان دیده می شود که از استاندار درخواست می شود مدیران حوزه های مربوطه به حفظ حقوق عامه مکلف شوند.
وی اضافه کرد: چرا باید اجازه داد عناصر فرصت طلب به جنگل ها آسیب واردکنند، چرا امور اراضی ، شهرداری و شورا باید کوتاهی کنند تا در این عرصه ها ساختمان ها غیرقانونی ساخته شود و بعد شاهد تخریب آن باشیم، از ابتدا باید جلوی اینگونه سرمایه گذاری های غیرمجاز گرفته شود.

* نفوذ دشمن را باید جدی گرفت
دادستان کل کشور گفت: مساله نفوذ دشمن در دستگاه ها جدی بوده و لازم است مراقبت ها در این زمینه بیش از گذشته تقویت شود.
وی افزود: یکی از اهداف عوامل نفوذی دشمن این است که نگذارند اقتصاد مقاومتی آن گونه که مقام معظم رهبری تاکید دارند و دولت هم ستاد برای تحقق آن تشکیل داده، عملیاتی شود.
حجت الاسلام منتظری اظهار کرد: گرفتار شدن موسسه های مالی، ایجاد مشکل برای بانک ها، نوسان درنرخ ارز ناشی از نفوذ دشمن برای ضربه زدن به امنیت کشور است.

به گزارش ایرنا در این آئین که مسئولان گلستان، استاندار و نماینده مردم استان و جمعی زیادی از دست اندرکاران بخش قضایی استان حضور داشتند، از خدمات چهار ساله حجت الاسلام سید مصطفی حقی قدردانی و حجت الاسلام سید رضا سید حسینی به عنوان دادستان مرکز استان گلستان معرفی شد.
۶۲۰۴/۱۶۴۸

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 17933 بازدید

بازدید دیروز: 18695 بازدید

بازدید کل : 1805322 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر