یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴
 |  9/ اسفند/ 1396 - 4:47
  |   نظرات: بدون نظر
53 بازدید بازدید

دادستان مشهد: غیر از اقتصاد مقاومتی مسیر دیگری وجود ندارد


دادستان مشهد: غیر از اقتصاد مقاومتی مسیر دیگری وجود ندارد

دادستان مشهد گفت: زمانی عنوان می‌شد که مردم برای آب خوردن هم به برجام وابسته هستند اما امروز همه این اتفاق نظر را دارند که آن حرف‌ها اشتباه و آن نظرات انحراف بود.

به گزارش ایسنا، غلامعلی صادقی در اولین کنفرانس حمایت و حاکمیت قانون در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری در دانشگاه آزاد مشهد، اظهار کرد: امروز غیر از اقتصاد مقاومتی مسیر دیگری وجود ندارد. زمانی عنوان می‌شد که مردم برای آب خوردن هم به برجام وابسته هستند اما امروز همه این اتفاق نظر را دارند که آن حرف‌ها اشتباه و آن نظرات انحراف بود. امروز که دانشگاه‌ها و حوزه دانش و علم به سراغ این ضرورت و نیاز کشور آمده این را به فال نیک می‌گیریم تا با هماهنگی و حمایت‌های مراجع مختلف و تغذیه علمی دانشگاه ها بتوانیم قدم‌های بهتری را دراین حوزه نسبت به گذشته برداریم.

دادستان مشهد با بیان اینکه در بحث اقتصادی این  انتظار وجود ندارد که طی یک مدت کوتاه تمام مشکلات رفع شود، عنوان کرد: تکیه مقام معظم رهبری طی چند سال در صحبت های اول سال خود در مشهد بر اقتصاد مقاومتی است اما اقتصاد مقاومتی زمان می‌برد. هر کشور و نظامی هم امروز اگر قدم‌هایی برداشته و توفیق‌هایی حاصل کرده کار دو سال نبوده و این مسیر باید با تحمل، سرعت و دقت طی شود.

صادقی با اشاره به اینکه من قصد ندارم عنوان کنم در اقتصاد مقاومتی هیچ گامی برداشته نشده است، تصریح کرد: متاسفانه بر اساس اسناد قضایی،حرکتی که تاکنون داشتیم مطلوب نبوده و اگر قرار باشد به این شکل حرکت کنیم راهی چندین ساله در پیش داریم که نه مردم این را می‌پذیرند، نه مورد پسند مقام معظم رهبری است و نه نیاز امروز کشور این را اقتضا می‌کند که در چندین سال آینده این مسیر  طی شود.

وی ادامه داد: اگر مشکلات در اقتصاد مقاومتی به دو دسته تقسیم شود، تقصیرات از قصورات بیشتر است که این جای تاسف دارد. تا زمانی که این قضیه حل نشود، انتظار خروجی از همایش‌ها و جلسات، شاید انتظار به جایی نباشد. ما آمادگی خود را برای قدم برداشتن در این راه اعلام می‌کنیم. کاری به سیاست‌ها و حرکت‌های کشوری نداریم. باید در استان چند مصداق و حوزه را مشخص کنیم. این توانایی، منابع انسانی و سرمایه در استان وجود دارد.

صادقی گفت: امروز اگر نقدینگی در کشور به هر سمتی هجوم می‌آورد و  آثار مخربی را به جا می‌گذارد به این دلیل است که ما در حوزه اقتصاد مقاومتی نتوانستیم این سرمایه را به مسیر صحیح خود هدایت کنیم. یک روز سکه و یک روز ارز دارای مشکل است. یک روز نیز  اگر نقدینگی و صاحبان نقدینگی متوجه شوند زمین و مسکن ممکن است بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد به این سمت هجوم می‌آورند.

دادستان مشهد با اشاره به اقداماتی که تاکنون انجام شده است، تصریح کرد: در اوایل دهه ۹۰ در ارتباط با انحرافاتی که سرمایه بانک‌ها و شرکت‌های موسسات مالی ،اقتصاد، تولید ، تجارت و کشاورزی را تهدید می‌کرد اسنادی وجود دارد. از همان زمان  مکاتبه و هشدار شروع شد. در بحث شرکت‌های سرمایه‌گذاری اقدام صورت دادیم زیرا برای ما روشن بود که شرکت‌ها و تبلیغات بادکنکی به غیر از این که کشور را دچار مشکل کند هیچ حاصلی ندارد و این مساله برای ما مسلم بود .

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 14165 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2015770 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر