سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۱
 |  9/ اسفند/ 1396 - 2:00
  |   نظرات: بدون نظر
90 بازدید بازدید

برپایی ۳۱۳ جشن گلریزان آزادی زندانیان توسط ستاد دیه


به گزارش ایرنا اسدالله جولایی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از خیرین و یاوران ستاد دیه نمایندگی استان کرمان با بیان اینکه ستاد دیه از سال ۶۹ شکل گرفته است افزود: تاکنون ۱۱۰ هزار و ۴۶۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد به همت این ستاد از زندانهای کشور آزاد شده اند.
وی تصریح کرد: زندان برای انسان خوب، جای بدی است و نباید برای زندانیان جرائم غیرعمد زندان پیش بینی شود.
مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال جاری مبلغ ۳۱۳ میلیون تومان به ستاد دیه کمک کرده اند.
جولایی در خصوص تصویب قانون بیمه اعتباری شخص ثالث نیز تصریح کرد: با اجرای این قانون بسیاری از زندانیان دیه از زندان آزاد شدند و بیمه ها در این زمینه موظف به پرداخت خسارت هستند.
وی با بیان اینکه بیشترین زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به صدور چک بی اعتبار توسط افراد است افزود: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار نفر با ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی در زندان به سر می برند که امیدواریم با همکاری مجلس و قوه قضاییه و اصلاح قوانین مشکل این افراد بر طرف شود.
جولایی ادامه داد: در سال گذشته برای ۹ هزار و ۱۴۳ نفر به مبلغ ۲۷۲ میلیارد تومان بدهی به افراد برای گرفتن رضایت و گذشت توسط ستاد دیه انجام گرفت و در ۹ ماهه سال جاری نیز هفت هزار و ۴۸۱ نفر از زندانیان چک با ۲۴۰ میلیارد تومان بدهی از طرف شاکیان آزاد شدند.
وی با تاکید براینکه باید در بحث مهریه نیز فرهنگ سازی لازم انجام شود افزود: باید به مباحث مربوط به پیشگیری، آموزش و اجرای قانون توجه بیشتر شود.
در این آیین در حضور آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه بافق، مدیر حوزه های علمیه استان؛ رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان و خیران کرمانی از خیرین ستاد دیه این استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
۳۰۲۹/۷۴۳۷ / ۱۲۰۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4575 بازدید

بازدید دیروز: 18310 بازدید

بازدید کل : 1810274 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر