یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۵
 |  8/ اسفند/ 1396 - 11:38
  |   نظرات: بدون نظر
33 بازدید بازدید

مولاوردی:منشور حقوق شهروندی ظرفیتی برای ارتقای امید اجتماعی است


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در دومین روز از همایش امید اجتماعی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: تصویر سازی از جامعه ای که در آن حقوق شهروندی رعایت می شود و امید داشتن به تحقق این آرمانشهر به خودی خود منجر به تغییر گفتمان در این حوزه خواهد شد.
وی اظهار کرد: ناامیدی از حق مدار شدن، بیش از هر چیز ما را تهدید می کند و همواره با این احساس ناامنی روبرو هستیم که هر آن، حقوقمان تضییع شود.
وی با بیان اینکه باید ظرفیت های امیدزا و امیدآفرین شناسایی و تقویت شود، ادامه داد: امید و ترویج آن در میان شهروندان اصل اساسی برای ترویج و توسعه حقوق شهروندی است و امید اجتماعی ارزشی است که باید در جامعه حفظ شود.
مولاوردی اظهار کرد: همیشه جایی برای امید هست و امید اجتماعی باید منطبق بر شرایط باشد این درحالیست که گفتمان امید در جامعه مبتنی بر ناامیدی است و همواره به موارد نقض حقوق شهروندی تاکید می شود.
دستیار رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نوع گفتمان حقوق شهروندی باید تغییر کند، افزود: منشور حقوق شهروندی هدفش تصویر سازی از آرمان شهری ‌ است که حقوق شهروندی در آن اجرا می‌شود و امید داشتن به این آرمان شهر موجب تغییر گفتمان می‌شود.
مولاوردی یادآور شد: بحران ناامیدی ، جهانی است و به غیر از چند کشور اروپای شمالی و آمریکای لاتین، ناامیدی به ویژه در میان گروه‌هایی که در حوزه حقوق بشر و شهروندی کار می‌کنند، جدی تر است و گویی به آینده حقوق افراد، امیدی نیست.
وی تصریح کرد: حقوق شهروندی بدون امید اجتماعی محقق نمی‌شود و شهروند امیدوار مطالبه گر حقوق خود است.
ادامه دارد…
اجتمام**۳۲۲۹**۱۷۷۶

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 16552 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2018157 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر