یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۵
 |  6/ اسفند/ 1396 - 1:58
  |   نظرات: بدون نظر
46 بازدید بازدید

سخنگوی قوه قضاییه:دادگاه متهم اصلی پرونده حادثه خیابان پاسداران در کمترین زمان ممکن برگزار می شود


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در صد و بیست و پنجمین نشست خبری افزود: در فاصله نشست قبلی تا امروز دو حادثه سقوط هواپیما و خیابان پاسداران را داشتیم که در سقوط هواپیما شصت و چند نفر جان باختند و کشور را عزادار کردند و با همه تلاش ها و با توجه به شرایط جوی نتوانستند همه اجساد را شناسایی کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با تغییر شرایط جوی بتوان سریعتر نهایت تلاش را انجام داد.
معاون اول قوه قصاییه گفت: عده ای قانون شکن، فرقه گرا و افرادی که تظاهر به دیانت می کنند در خیابان پاسداران فاجعه ای آفریدند، امنیت منطقه را به خطر انداختند مردم در کسب و کار خود در ساعاتی باز ماندند و مهمتر از همه تعرض مستقیم به پاسداران امنیت صورت گرفت و تعدادی از ماموران نیروی انتظامی و بسیج در اثر حرکت شرارت گونه این داعشیان شهید شدند که به مردم و بازماندگان آنان تسلیت می گویم.
وی ادامه داد: در خصوص جریان جنایتکارانه خیابان پاسداران مردم درخواست به حقی داشتند که قوه قضاییه هر چه سریعتر با این نا امن کنندگان برخورد کنند؛ افراد شناسایی شده بازداشت هستند؛ تعداد کافی قاضی، بازپرس و دادستان در این پرونده حضور دارند.
محسنی اژه ای با بیان اینکه ٣٠ بهمن این واقعه روی داد و چهارشنبه همان هفته برای یکی از این افراد که پرونده داشت، کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارجاع شد و در کمترین زمان ممکن دادگاه تشکیل می شود؛ شاید مردم بگویند جرم روشن است و طرف هم اقرار دارد چرا باید این همه معطل شد که باید گفت این محدودیت های دادرسی است و همه از حیث قانونی الزام دارند زمان را رعایت کنند.
وی اضافه کرد : مقررات و قوانینی وجود دارد که بازپرس ملزم به رعایت آن است و به همان ماهیت شکلی شاید در مرحله تجدیدنظر این موضوع نقض شود. در چنین اتهاماتی گرفتن وکیل الزامی است. همه کسانی که در این جرم به هر نحوی شرکت و مباشرت داشته اند تحت تعقیب قرار می گیرند و محاکمه خواهند شد شاید چه بسا همه آنان دستگیر نشده اند.

ادامه دارد…
اجتمام** ۷۳۲۹ ** ۱۱۹۳** ۱۵۶۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8182 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2009787 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر