شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۶
 |  2/ اسفند/ 1396 - 5:26
  |   نظرات: بدون نظر
64 بازدید بازدید

سخنگوی قوه قضاییه: رفتار مجرمان در حوادث اخیر داعش گونه بود


به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز چهارشنبه در واکنش به اتفاقی که دو شب گذشته در خیابان پاسداران روی داد، اظهارکرد: اگر کسانی از طریق قانون شکنی مخل نظم، امنیت و آرامش مردم شوند و بخواهند با فشارهای داخل و بیرون برای مردم اضطراب و دلهره ایجاد کنند، باید به طور جد در مقابل آن ایستاد.
وی اضافه کرد: فردی به اتهام سرقت یا احیانا داشتن ماشین سرقتی مورد بازخواست قرار گرفته و می‌ خواهند از او تحقیق کنند اما عده ای به صورت قلدرمابانه و برخلاف قانون می‌خواهند خواسته خود را به کرسی نشانده و در مقابل پلیس ایستادگی کنند.
سخنگوی قوه قضاییه با انتقاد از این رفتارها گفت: این افراد با الهام گرفتن از برخی جریان‌ های بیرون و تحریکات شبکه ها و ماهواره های معاند و برخی افراد در داخل کشور اقداماتی انجام دادند که مردم ما شاهد بودند. بعضی از اموال و اتومبیل مردم را به آتش کشیدند، اخلال در رفت و آمد ایجاد کردند و خیلی از کاسبان را از کسب و کار باز داشتند.
محسنی اژه ای با اشاره به ورود دادستانی تهران به موضوع حوادث خیابان پاسداران، گفت: دادستان تهران با تمام توان و امکانات وارد شده و تا به امروز هم این مسائل را دنبال کردند.
وی ادامه داد: به دادسرای تهران تاکید شده که با سرعت، جدیت و کمک سیستم انتظامی و اطلاعاتی در مورد همه عوامل مخل آرامش و امنیت مردم و کسانی که تخریب داشته و برای به شهادت رساندن عزیزان ما اقداماتی مشابه جریانات تکفیری و داعشی داشتند، با تمام توان وارد شده و هرچه سریع تر پرونده آن ها را تکمیل کنند.
محسنی اژه ای تصریح کرد: کسانی که در این راستا مجرم هستند هر چه زودتر باید به مجازات متناسب قانونی برسند.
سخنگوی قوه قضاییه امروز همچنین در تماس تلفنی با فرمانده نیروی انتظامی ضمن تشکر از اقدامات شایسته پلیس در ناآرامی های خیابان پاسداران، بر شدت مجازات با قاتلان و خاطیان امنیت تاکید کرد.
بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس، محسنی اژه ای در تماس تلفنی با سردار حسین اشتری از اقدامات شایسته توام با هوشمندی و اقتدار پلیس در ناآرامی های خیابان پاسداران تشکر و بر شدت مجازات با قاتلان و خاطیان امنیت تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، جمعی از اراذل و اوباش دوشنبه شب(۳۰ بهمن) در اقدامی غیرقانونی و کاملا تهاجمی با تجمع درخیابان پاسداران تهران(محدوده کلانتری ۱۰۲) ضمن ایجاد بی نظمی، ناامنی و درگیری در سطح منطقه، ۳ مامور پلیس و یک نیروی بسیجی را حین انجام وظیفه برای برقراری نظم و امنیت به شهادت رساندند.
این گروه همچنین با سوءاستفاده از رافت و مدارای نیروهای انتظامی به بسیاری از اموال خصوصی و عمومی(خودروها و منازل و فروشگاههای مردم) خسارت وارد کردند.
درجریان این حوادث، استوار دوم رضا امامی، استوار دوم محمدعلی بایرامی و سرباز رضا مرادی علمدار از نیروهای یگان امداد پلیس تهران بزرگ هنگام انجام وظیفه برای تامین و برقراری نظم و آرامش در سطح منطقه با اقدام وحشیانه و تهاجمی آشوبگران به شهادت رسیدند.
برهمین اساس، نیروهای پلیس تهران بزرگ نیز با اقدامی قاطع ضمن دستگیری سریع عوامل اصلی این جنایت، حدود ۳۰۰ نفر از آشوبگران را دستگیر کردند.
اجتمام**٧٣٢٩**۱۰۲۱

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4381 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1637724 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر