شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۷
 |  29/ بهمن/ 1396 - 1:50
  |   نظرات: بدون نظر
100 بازدید بازدید

پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح نیازمند تحول است


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رمضانعلی صالحی یکشنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح، در بجنورد اظهار کرد: برنامه ها و اقدامات که پیش از این در حوزه پیشگیری انجام شده، جذابیت و کارآمدی لازم را از دست داده است و با این فضا، نیاز است تحول و رویکرد جدید در پیشگیری از وقوع جرم ایجاد شود.
وی با تاکید بر اینکه باید در پیشگیری، نگرش جدید داشته باشیم، افزود: سازمان قضایی با توجه به دستاوردها و تجربه ها، برای برنامه پنج ساله خود چهار هدف کلی و راهبردی را ترسیم کرده است.
وی در باره اهداف مصوب برنامه پنجم هم گفت: تحقق نظام جامع و فراگیر علمی و پژوهش محور در حوزه مطالعات و فعالیت ها پیشگیری از وقوع جرم یکی از این اهداف است و همچنین تحقق بایسته های پیشگیری قضایی کیفری در فرآیند دادرسی و اصلاح مجرمان در دستور کار قرار دارد.
حجت الاسلام صالحی همچنین با تاکید بر ارتقای سطح سلامت اداری کارکنان سازمان قضایی آن را از رویکردها برای رسیدن به اهداف و برنامه های پیشگیری عنوان و اظهار کرد: تلاش داریم تا مشارکت و تعامل برای ارتقای نظارت ها به سطح مناسب برسد.
وی گفت: از سال ۷۷ تاکنون چهار برنامه پنج ساله پیشگیری از وقوع جرم با هماهنگی و تعامل فرماندهان نیروهای مسلح و سازمان قضایی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تدوین شده است.
مدیرکل عفو، بخشودگی و پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: تا کنون برنامه ها برای پیشگیری ها به صورت تجربی بوده است اما اکنون نیاز است تا پیشگیری ها به صورت علمی و پژوهش محور انجام شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4513 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1637856 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر