یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶
 |  29/ بهمن/ 1396 - 3:21
  |   نظرات: بدون نظر
52 بازدید بازدید

واکنش‌ها به یک سقوط /ظریف در مونیخ/ارجاع پیگیری فوت سیدامامی به اصل ۹۰


در گزیده اخبار سیاسی ۲۹ بهمن بخوانید؛

واکنش‌ها به یک سقوط /ظریف در مونیخ/ارجاع پیگیری فوت سیدامامی به اصل ۹۰

دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب، مسافر ویژه هند، گزارش ایسنا از دهمین روز بررسی بودجه ۹۷، ارجاع موضوع فوت سیدامامی و بازداشت فعالان محیط زیست به کمیسیون اصل ۹۰، سفر ظریف به مونیخ، دادگاه بقایی، واکنش‌ها به سقوط هواپیما تهران-یاسوج و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه بیست ونهم بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، در سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی،با رهبر انقلاب دیدار کردند.حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار فرموند: ۴ سال است که مأمن مردم، پرچم برجسته و بلند انقلاب است؛ و این در حالی است که مردم از برخی مسائل جاری کشور انتقاد دارند. ما کاملاً در جریان ‌گله‌ها و شِکوه‌های مردم هستیم. به ما هم می‌گویند و [به ما هم] منتقل می‌شود، اما وقتی پای انقلاب و نظام در میان است، مردم این‌جور وارد میدان می‌شوند و حرکت می‌کنند.

سقوط هواپیمای تهران- یاسوج

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در پی سانحه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری پیام تسلیتی صادر کردند. در این پیام آمده است:سانحه‌ی مصیب‌بار سقوط هواپیمای مسافربری که به جان باختن چندین نفر از هم‌میهنان عزیزمان انجامید دلها را لبریز از اندوه و تأسف کرد. اینجانب مراتب تأثر عمیق و همدردی صمیمانه‌ی خود را با خانواده‌های داغدار آنان ابراز میدارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از خداوند متعال مسألت میکنم. مسئولان ذیربط لازم است همه‌ی تلاش و همکاری خود را برای اقدام‌های لازم در این مورد بکار برند و امکان تکریم و تشییع پیکرهای آنان را فراهم سازند.

صبح امروز علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بر اساس مشاهدات مردمی، هواپیمای تهران – یاسوج دچار سانحه هوایی شده است.

در پی این حادثه روحانی در پیامی سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان تسلیت گفت و با دستور رییس جمهور،وزیر راه مسئول تهیه گزارش علل سقوط هواپیمای تهران- یاسوج شد.  محمدعلی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب مجلس برای بررسی حادثه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج خبر داد.

در همین ارتباط دادستان عمومی و انقلاب یاسوج  گفت:به عنوان مدعی العموم و در مقام پیگیری حقوق عامه ماجرای تلخ و تاسف بار سقوط هواپیما را پیگیری می کنیم.

 آیت الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با تسلیت سانحه سقوط هواپیما  بر تسریع استاندارد سازی ناوگان هوایی کشور تاکید کرد.

همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، کمیسیون عمران را مامور رسیدگی به حادثه سقوط هواپیمای ATR تهران – یاسوج کرد.

سفیر آلمان در تهران سانحه سقوط هواپیمای ایران در مسیر تهران-یاسوج را تسلیت گفت و برای کمک رسانی اعلام آمادگی کرد.

***

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع در همایش مدیران ارشد استانی وزارت دفاع راهبرد دشمن در اجرای نقش ها و توطئه های شوم خود را بر محور تحریم ها، محرومیت ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی و از سوی دیگر تمرکز بر عملیات روانی گسترده بر افکار عمومی بر ملت ایران دانست و تاکید کرد: عملیات روانی گسترده دشمن بر افکار عمومی مردم متمرکز شده است.

همچینین در همایش حقوق شهروندی و آسیب‌های اجتماعی شهین‌دخت مولاوردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با بیان اینکه نباید در ترویج حقوق شهروندی به بخشنامه و آیین‌نامه دل‌خوش کنیم گفت: در ترویج حقوق شهروندی نیازمند همکاری شبکه‌ای هستیم تا بتوانیم هنجارسازی لازم را انجام دهیم .

دیدارهای رسمی با نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، معاون رییس‌جمهور و رییس مجلس سنای هند، چندین دیدار با اعضای جوامع مختلف ایرانی و هندی، امضای ۱۵ موافقتنامه همکاری میان تهران و دهلی‌نو، بازدید از برخی اماکن تاریخی هندوستان، ادای احترام به گاندی، شرکت در نماز جمعه اهل سنت حیدرآباد و تحکیم روابط دو کشور قدیمی جنوب آسیا، حاصل سفر سه‌ روزه رییس جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسافر ویژه هند به حساب می‌آید.

با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به هند نوذر شفیعی کارشناس مسایل شبه قاره با تاکید براین‌که هند برای تبدیل شدن به قدرت بزرگ نیاز به همکاری‌های جدی ایران دارد، گفت: استفاده از روپیه – ریال، ظرفیت بزرگی را پیش‌ روی هند و ایران قرار می‌دهد.

گزارش ایسنا از دهمین روز بررسی بودجه ۹۷

تعیین نحوه هزینه‌کرد اوراق مالی در سال آینده، اعطای تسهیلات ارزی به سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و تعاونی برای کارخانه چغندر قند، تعیین نحوه پرداخت بدهی‌های دولت از طریق اوراق، تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان اوراق برای ایجاد ایستگاه‌های تقویت فشار خطوط گاز و… مهمترین مصوبات امروز نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۷ است.

همچنین امروز در جلسه فراکسیون مستقلین مجلس موضوعات درخواست وزیر نیرو برای جلسه غیرعلنی درباره بحران آب و انعقاد قرارداد برای بارور کردن ابرها مطرح شد.

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز  از تشکیل کمیته‌ای در این فراکسیون برای پیگیری فوت کاووس سیدامامی وبازداشت فعالان محیط زیست خبر داد و در عین حال گفت که فراکسیون امید به دنبال ارجاع این موضوع به کمیسیون اصل ۹۰ است.

محمدرضا تابش هم گفت که با مصوبه امروز مجلس، ۲۷۵۰ میلیارد تومان برای قطار شهری، حمل و نقل شهری و مقابله با آلودگی هوا در سال آینده اختصاص می‌یابد.

در پی شدت گرفتن ابعاد فاجعه انسانی در یمن، در اثر حملات بی وقفه نیروهای رژیم سعودی و امارات، روز گذشته معاونین وزیران خارجه ایران و تعدادی از کشورهای اروپایی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص آخرین تحولات بحران یمن و راه های مقابله با محاصره بی رحمانه مردم این کشور و ارسال کمک های انسانی به آن کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

سیدرضا قزوینی غرابی کارشناس مسائل عراق با اشاره به برگزاری کنفرانس بازسازی عراق اظهار کرد: کنفرانس بازسازی عراق در کویت نتوانست به اهداف پیش‌بینی شده خود دست پیدا کند. وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نقش ایران در بازسازی عراق ، با بیان اینکه علیرغم اینکه وزیر خارجه ایران در اجلاس حضور پیدا کرده بود نام ایران در لیست کشورهای کمک کننده به عراق وجود ندارد، خاطر نشان کرد: ایران از سال ۲۰۰۳ در روند بازسازی عراق مشارکت کرده و به نظر می‌رسد همچنان می‌خواهد براساس رویه قبلی فعالیت‌های خود را در روند بازسازی عراق ادامه دهد و شاید اینکه ایران نام خود را در لیست کشورهای کمک کننده به عراق قرار نداده برگرفته از اهداف خاصی از سوی ایران است.

سفر ظریف به مونیخ

وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز برای شرکت در پنجاه و چهارمین اجلاس امنیتی در راس هیأتی وارد مونیخ شد. طبق برنامه اعلام شده، محمدجواد ظریف ظهر روز یکشنبه در سومین و آخرین روز کنفرانس امنیتی مونیخ طی سخنانی در مورد مهمترین مسائل مربوط به امنیت منطقه خاورمیانه و عرصه بین‌الملل سخنرانی خواهد کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور مان در جریان سفر خود به مونیخ با در جلسات جداگانه ادوارد نعلبندیان، همتای ارمنستانی‌اش، وزیر خارجه گرجستان، تعدادی از اعضای پژوهشکده‌ها و موسسات مطالعاتی آلمان، اشتون مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اخضر ابراهیمیدیدار کرد.

***

«حمید بقایی» در ششمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حضور یافت. علی‌اکبر جوانفکر،  معاون اجرایی دولت دهم را تا در ورودی دادگاه تجدیدنظر استان تهران همراهی کرد. بقایی هنگام خروج از دادگاه، با بیان اینکه جلسه بعدی دادگاه، چهارشنبه همین هفته است، گفت: روند رسیدگی ادامه دارد.

هوشنگ پوربابایی وکیل دادگستری صلاحیت‌ و نحوه عملکرد «سازمان تعزیرات حکومتی» تشریح کرد و گفت: شاهدیم که سازمان تعزیرات حکومتی در طول سال فعالیت خود را انجام می‌دهد ولی عملاً تعدد و تکثر واحدهای تولیدی و تجاری امکان بازرسی دقیق را برای این سازمان به وجود نمی‌آورد، یعنی سازمان تعزیرات حکومتی شرایط نظارتی بر تمام واحدها و تمامی کالاهای تولیدی را ندارد.

محمدجواد فتحی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر ضرورت تداوم بازدید نمایندگان از زندان‌ها، گفت که نیازمند بازرسی فراگیر در سه محور زندان، زندانی و زندانبان هستیم.

میرسجاد سعیدمهر  از تایید تایید حکم متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی توسط دیوان عالی کشورخبر داد و گفت: مطلع شدم حکم ۲۰ سال حبس موکلم ( حمید فلاح هروی) از سوی دیوان عالی کشور تایید شده است. وی ۱۶ دی ماه به ایسنا گفته بود که پرونده موکلم به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان با برشمردن برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم همچون بیکاری و رکود گفت: از مسئولان، انتظار رسیدگی و تلاش مضاعف برای حل مشکلات مردم را داریم.

همچنین آیت‌الله خاتمی برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ۲۲ اسفندماه  خبر داد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 3652 بازدید

بازدید دیروز: 18185 بازدید

بازدید کل : 1655180 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر