جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۶
 |  29/ بهمن/ 1396 - 4:18
  |   نظرات: بدون نظر
260 بازدید بازدید

برگزاری ۳۳۰ جشن گلریزان در سال ۹۶


مدیرعامل ستاد دیه کشور خبر داد

برگزاری ۳۳۰ جشن گلریزان در سال ۹۶

مدیرعامل ستاد دیه کشور از برپایی بیش از ۳۳۰ آیین ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری در سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیداسدالله جولایی در آیین تقدیر از خیران فعال در عرصه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اصفهان با تقدیر از حمایت‌های مردمی در راستای حبس‌زدایی، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۸ هزار و ۱۰۰ نفر زندانی جرایم غیر عمد کشور با مبلغ بدهی معادل ۶۵۰ میلیارد تومان از زندان‌های کشور آزاد شدند.

وی ادامه داد: از مجموع بدهی ۶۱۴ میلیارد تومانی به میزان ۲۳۹ میلیارد تومان شکات و طلبکاران با گذشت رضایتمندانه خود مبلغ سنگین محکوم‌به را تنزیل دادند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان کمک ۶۰۰ میلیارد ریالی خیرین در ماه رمضان امسال گفت: به طور انحصاری در ماه مهمانی خدا سیل کمک‌های خداپسندانه با واریز مبلغ ۳۱۳ میلیون تومانی رهبر معظم انقلاب آغاز و ضمن حمایت‌های مالی سران سه قوه تا پایان ماه زمینه آزادی صدها محکوم بدهکار غیربزهکار را فراهم نمود.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه در سال جاری میزبان برگزاری ۳۳۰ جشن گلریزان بوده است، یادآور شد: ۳۱۳ جشن تنها در رمضان المبارک و مابقی به مناسبت ایام خاص ملی و اعیاد مبارک مذهبی برگزار شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری نیز میزان ده جشن گلریزان دیگر باشیم.

جولایی گفت: برخی از استان‌ها در آمار کمی شاخص هستند. برای نمونه خوزستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان هر کدام متولی برگزاری بیش از ۲۰ جشن گلریزان بوده‌اند. برخی استان‌ها نیز اگر با معیار جلب مشارکت‌های مردمی احصا شوند باید گفت در حوزه کیفی مانند استان اصفهان در راس قرار داشتند که از محل این مراسم معنوی جذب مالی ۷۲ میلیارد ریالی داشته‌اند.

جولایی یادآور شد: هم اکنون در کشور ۱۲ هزار و ۱۹۳ زندانی غیرعمد وجود دارد که مبلغی معادل ۹۰۰ میلیارد تومان برای آزادی آنان نیاز است، مبلغی که برای تامین آن به حمایت مردمی و همکاری شکات خصوصی نیازمندیم.

اکنون بیش از ۱۴ هزار مددجو در سطح زندان‌های اصفهان تحمل حبس می‌کنند که۹۶۱ نفر این محبوسان را مددجویان جرایم غیرعمد تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 514 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1633857 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر