جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۵
 |  26/ بهمن/ 1396 - 8:24
  |   نظرات: بدون نظر
55 بازدید بازدید

آموزش پیش از ازدواج نقش موثری در کاهش طلاق دارد


سید علی‌ اصغر رفاهی، چهارشنبه شب در همایش دیده ‌بان‌های پیشگیری از وقوع جرم استان یزد افزود: آموزش پیش از ازدواج از جمله اقدام ضروری است که در کشور و از جمله استان یزد با همکاری دستگاه های مختلف انجام می شود، باید همچنان نسبت به انجام آن به خوبی و دقیق اقدام کرد.
وی اضافه کرد: در سال های اخیر فعالیت های خوبی برای کاهش آسیب ‌های اجتماعی و طلاق در کشور انجام شد، باید این اقدام ها با همکاری بخش های مختلف ادامه داشته باشد.
رفاهی به فعالیت دادگاه درمان محور در استان یزد اشاره کرد و افزود: فعالیت دادگاه درمان محور برای اولین بار در استان یزد کلید خورد و همچنین آموزش‌های پیش از ازدواج نیز به نحو شایسته ای در حال برگزاری است که جای قدردانی است.
مدیرکل پیشگیری و مشارکت‌های مدنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به راه اندازی سیستم جامع اطلاعات مردمی به نام « سجام » برای ارتباط مردم از طریق فضای مجازی با قوه قضائیه در کشور خبر داد که طراحی‌شده است.
رفاهی اظهار کرد: قوه قضائیه با راه اندازی سامانه سجام ، پل ارتباطی خوب و موثری بین خود با مردم در کشور ایجاد کرد تا از وقوع بسیاری جرایم جلوگیری کند و افراد به ‌راحتی می‌ توانند پیشنهاد‌ها و تخلفات را به مسئولان اطلاع رسانی کنند.
این مسوول یادآور شد: از مردم انتظار می رود پیشنهادها و تخلفات را از طریق این سامانه به گوش مسوولان برسانند که قطعا با دقت و جدیت بررسی و پیگیری های لازم به عمل می آید و نقش مهمی در پیشگیری از آسیب ها دارد.
رفاهی اظهار کرد: برای پیشگیری از وقوع انواع جرایم باید بیش از گذشته از ظرفیت های مردمی در کشور استفاده کرد چون بدون همراهی و حمایت آنها دولت به معنای عام هم نمی‌تواند کاری انجام دهد.
مدیرکل پیشگیری و مشارکت‌های مدنی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص وظایف این قوه اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم ورود کرده‌اند و از مسوولان سه قوه گزارش آسیب‌ها را می گیرند و در این راستا دستوراتی صادر می‌کنند.
رفاهی بیان کرد: ورود مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از وقوع جرم ، تکلیف مسوولان قضایی و مردم را مضاعف می‌کند، بنابراین توقع است امر پیشگیری از وقوع جرم را به ‌عنوان یک تکلیف شرعی نگاه کنیم و دقیق و جدی به آن پرداخته شود.
سامانه سجام در استان یزد تحت عنوان دیده بان‌های پیشگیری از جرم راه‌اندازی شده تا نسبت به جلب مشارکت آحاد مردم در مبارزه با مفاسد و پیشگیری از وقوع جرایم استفاده شود.
۷۵۳۶/ ۲۰۴۷ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13262 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1981650 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر