یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۹
 |  24/ بهمن/ 1396 - 11:51
  |   نظرات: بدون نظر
165 بازدید بازدید

دستگیری شکارچی پلنگ و گرگ در خراسان شمالی


به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، سید اصغر مطهری با بیان اینکه امسال این نخستین موردی است که شکار پلنگ در استان گزارش شده است اظهار کرد: اجزای بدن این گونه های وحشی در یکی از روستاهای شهرستان بجنورد کشف شده است.
وی افزود: در این زمینه، یک نفر شکارچی متخلف دستگیر شده و یک قبضه اسلحه تک لول غیرمجاز و مقادیری مهمات دست ساز غیرمجاز کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه شکارچی متخلف برای ادامه سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شده است گفت: بر اساس قانون جریمه شکار، ضرر و زیان یک قلاده پلنگ ۸۰۰ میلیون ریال و یک قلاده گرگ ۴۰ میلیون ریال است.
وی با بیان اینکه محیط بانان و نیروهای اجرایی این اداره کل برای صیانت و حفظ انفال و جلوگیری از تعرض به طبیعت و حیات وحش به صورت شبانه روزی فعالیت دارند اظهار کرد: از دوستداران طبیعت و علاقه مندان به حیات وحش تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به سامانه ۱۵۴۰ یا ادارات محیط زیست اطلاع دهند.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست خراسان شمالی گفت: مردم در انعکاس تخلفات از قبیل شکار و صید غیر مجاز، آتش سوزی، قطع اشجار، تخریب و آلودگی محیط زیست به سامانه مزبور همکاری داشته باشند.
در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور ، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار مدیریت می کند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵ / ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13683 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2015288 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر