چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۹
 |  24/ بهمن/ 1396 - 2:54
  |   نظرات: بدون نظر
68 بازدید بازدید

تدوین منشورگفت‌وگوی سیاسی/ابوترابی‌فرد؛خطیب نماز جمعه این هفته/قدردانی فرمانده سپاه ازحاتمی‌کیا


در گزیده اخبار سیاسی ۲۴ بهمن بخوانید؛

تدوین منشورگفت‌وگوی سیاسی/ابوترابی‌فرد؛خطیب نماز جمعه این هفته/قدردانی فرمانده سپاه ازحاتمی‌کیا

دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان با مقام معظم رهبری، اشاره روحانی به همه پرسی برای سومین بار، دستور رییس جمهور برای کارگاه‌هایی که از طرح تکاپو استفاده می کنند، تدوین منشور گفت‌وگوی سیاسی از سوی وزارت کشور، گزارش ایسنا از هفتمین روز بررسی بودجه ۹۷، واکنش کدخدایی به بخشی از سخنرانی رئیس‌جمهور در ۲۲ بهمن، دیدار وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه، قدردانی فرمانده کل سپاه از ابراهیم حاتمی کیا و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه (بیست و چهارم) بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان‌وبلوچستان که در تاریخ ۱۶ بهمن ۹۶ برگزار شده بود، صبح امروز در محل این همایش در زاهدان منتشر شد. حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار با بیان اینکه شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند،  فرمودند: شهادت یک نوجوان سنّی در دفاع مقدس و یا شهادت یک مولوی اهل سنت به علت دفاع از انقلاب اسلامی به‌دست ضدانقلاب، نشان می‌دهد برادران شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها در کنار یکدیگر حاضرند.

همچنین با دستور  رهبر انقلاب حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نماز جمعه این هفته تهران را اقامه خواهد کرد.

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در پیامی با قدردانی از تلاش های ابراهیم حاتمی کیا در تولید فیلم به وقت شام تاکید کرد: سپاه وظیفه خود می داند از تلاش هایی که در راستای توصیف رشادت ها و مجاهدت های مدافعان حرم و پیوند میان عرصه جهاد و شهادت و حوزه فرهنگ و هنر است حمایت کند.

روز یک‌شنبه در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن ، روحانی برای سومین بار به همه‌پرسی اشاره کرد و گفت: «اگر جایی ما با هم بحث داریم به اصل ۵۹ قانون اساسی و همه‌پرسی مراجعه کنیم. صندوق آرا را بیاوریم و طبق اصل ۵۹ قانون اساسی هرچه مردم گفتند به آن عمل کنیم. این ظرفیت قانون اساسی ما است. به ظرفیت‌های قانون اساسی‌مان عمل کنیم.»

همچنین رئیس جمهور امروز در نشست مشترک وزیران و استانداران با سازمان های اقتصادی گفت: تا زمانی که انسجام و وحدت هست انقلاب هم هست و هیچ قدرت خارجی نمی تواند کاری کند. رو حانی در این نشست دستور داد برای کارگاه‌هایی که از طرح تکاپو استفاده می کنند.

اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور تدوین منشور گفت‌وگوی سیاسی از سوی این وزرات خانه خبرداد که بر اساس آن استانداران سراسر کشور را ملزم به زمینه سازی برای گفتگوی سیاسی بین دولت و ملت و جریان های مختلف سیاسی و صنفی می کند.

همچنین محمدباقر نوبخت در نشست خبری سخنگوی دولت با اهالی رسانه اعلام کرد که دولت بدون موافقت مجلس، قانون یارانه‌ها را اجرایی نمی‌کند.

هفتمین روز بررسی بودجه  ۹۷ با حضور نمایندگان و به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و مجوز مجلس برای برداشت ۵۲۵۷ میلیارد تومان از هزینه ماهانه شرکت‌های دولتی، بخشش جرائم مشروط به پرداخت اصل و سود تسهیلات بانکی، موافقت مجلس با افزایش سرمایه بانک‌های ملی و توسعه صادرات ایران و مسکن و… مهمترین مصوبات امروز نمایندگان در جریان بررسی جزئیات بودجه ۹۷ است.

سید حسین موسویان از کارشناسان در امور هسته‌ای و خاورمیانه دانشگاه پرینستون و معاون پیشین سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی در مجله قاهره ۶ پیشنهاد استراتژیک برای بهبود روابط عربستان و جهان عرب با ایران ارائه کرد و نوشت: ضروری است عربستان و ایران سریعا گفت‌وگوهای دو جانبه برای راه‌حل جامع بحران یمن شامل آتش‌بس فوری، تسهیل کمک‌های فوری انسانی و گفت‌وگوی ملی برای تشکیل دولت اتحاد ملی با مشارکت همه بازیگران اصلی را آغاز کنند.

همچنین وزیر اموخارجه قزاقستان از دیدار وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه خبر داد و اعلام کرد: ایران، روسیه و ترکیه ماه آینده(میلادی) برای گفت‌وگو درباره سوریه دیدار خواهند کرد.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود با بیان اینکه اصل ۵۹ قانون اساسی مربوط به اعمال اختیارات قوه مقننه است، نسبت به بخشی از سخنرانی رئیس‌جمهور در ۲۲ بهمن واکنش نشان داد.

همچنین در واکنش به سخنان روز ۲۲ بهمن حسن روحانی دبیرکل موتلفه رئیس‌جمهور را دعوت به مناظره کرد و از رییس‌جمهور خواست که دعوت حزب موتلفه اسلامی برای شرکت در یک مناظره زنده درباره طرح مسائلی از قبیل رفراندوم و بن‌بست سیاسی را قبول کند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 99 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1838503 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر