جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۲
 |  24/ بهمن/ 1396 - 7:12
  |   نظرات: بدون نظر
72 بازدید بازدید

دیدار هیات های قضایی دیوان عدالت اداری ایران و ایتالیا در رم


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا از رم، در این نشست دو روزه، در باره اصول حاکم بر دادرسی اداری دو کشور از جمله ساختار تشکیلات حقوق اداری، صلاحیت ها، نحوه تصمیم گیری ها و تقویت همکاری های قضایی مشترک، بحث و تبادل نظر می شود.
رضا فضل زرندی معاون قضائی دیوان عدالت اداری جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در این نشست در صدر هیاتی به ایتالیا سفر کرده است، در حاشیه این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: این نشست در ادامه گفت و گوهای دوجانبه بین بخش های قضایی دو کشور ایران و ایتالیا، به منظور گسترش روابط و تبادل اطلاعات و تجربیات در بخش قضایی انجام می شود.
وی افزود: طرف ایتالیایی سال گذشته در چارچوب توافقات میان دو کشور، جهت گسترش گفت و گو در بخش قضایی، به ایران سفر و در باره تبادل تجربیات و اطلاعات بخش حقوق اداری دو کشور، گفت و گو کرد و قرار شد تا این مباحث در ایتالیا ادامه یابد. ما نیز با بررسی بخش های مختلف و قوانین و مقررات ایتالیا و جهت استفاده از تجارب این کشور، این موضوع را پیگیری کردیم که منجر به این سفر شد .
وی با اشاره به محورهای این گفت و گوها گفت: در این دیدارها، بحث و بررسی پیرامون اصول حاکم بر دادرسی اداری دو کشور از جمله ساختار تشکیلات حقوق اداری، صلاحیت ها، نحوه تصمیم گیری ها و زمینه های همکاری مشترک میان دو کشور و موارد مشابه به بحث گذاشته می شود. برای مثال در حقوق اداری این سوال مطرح هست که صدور دستور موقت در باره به یک تصمیم دولتی که خلاف قانون تشخیص داده شده است، چه سازوکارهایی دارد و چه مواردی قابل تجدیدنظر بوده و احکام در حقوق اداری با چه ضمانت اجرایی صادر می شوند، در استفاده از فناوری های نوین الکترونیکی در دادرسی الکترونیکی، چه پیشرفت های در دو کشور شده است. ما با بازدید از امکانات ایتالیا در این زمینه می توانیم ببینیم که به چه نحوی توانسته اند دادرسی الکترونیکی را در دادگاه های اداری پیاده کنند و از تجارب آنها استفاده کنیم.
فضل زرندی افزود: نظام حقوقی ایران نیز به طور متقابل به خاطر اقتدار بخش اداری و نوع صلاحیت ها و تصمیم گیری ها، نسبت به ایتالیا اولویت هایی دارد.
‘السنادرو پائینو’ رئیس شورای حکومتی ایتالیا نیز با اشاره به هدف از این دیدارها، به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از این دیدار، تبادل تجربیات میان دو دستگاه قضایی است که در عین تفاوت، دارای نقاط مشترک نیز هستند که یکی از آنها، اهمیت عدالت اداری برای احقاق حقوق شهروندان در هر دو کشور است.
وی افزود: دیدار امروز در پی دیدار دیگری صورت گرفت که در تهران برگزار شد که هم برای ما و هم برای همکاران ایرانی، بسیار غنی بود. امروز می خواهیم این دیدار را برای عمیق کردن مسایل مربوط به نظام ما و نظام ایران ادامه دهیم. این دیدار در باره برخی موضوعات مربوط به دادرسی اداری در ایران و ایتالیا و روند اداری در دو کشور است و قرار است همایش دیگری در باره روند اداری مخابراتی و مقررات اداری ایتالیا و مقررات اداری ایران نیز برگزار شود.
اعضای هیات ایرانی در روزهای آتی با قضات عالی ایتالیا از جمله رئیس دادگاه قانون اساسی و رئیس دیوان عالی قضایی، دیدار خواهند کرد.
اروپام**۴۶۱**۱۴۸۶**

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11450 بازدید

بازدید دیروز: 1267 بازدید

بازدید کل : 1632121 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر