یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۳
 |  18/ بهمن/ 1396 - 11:00
  |   نظرات: بدون نظر
43 بازدید بازدید

پرونده «آلومینیای جاجرم» ملی شده است


رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

پرونده «آلومینیای جاجرم» ملی شده است

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: پرونده قضایی شرکت آلومینیای جاجرم تبدیل به پرونده قضایی ملی شده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام جعفری، در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون ۳۷ جلسه دادگاه برای متهمان پرونده قضایی شرکت آلومینیای جاجرم تشکیل شده است. در حال حاضر مراحل پایانی کارشناسی این پرونده در حال انجام است که تا اوایل سال آینده برای این پرونده رای صادر خواهد شد.

وی درباره وقوع اغتشاشات در کشور نیز اظهار کرد: همزمان با وقوع اغتشاشات در کشور، در خراسان شمالی نیز عده‌ای با حضور در خیابان‌ها به جریان این اغتشاشات دامن زدند و در همین راستا ۱۸۱ نفر در استان دستگیر شدند و پس از جریان اغتشاشات، ۱۷۶ نفر از آنان آزاد شدند. در این جریان، عده‌ای در سطح استان هیجانی و تحریک شدند و در دو روز نخست از جریان اغتشاشات کشوری، آنان نیز در نقاط مختلف استان به خیابان ها آمدند. در وقوع این جریان، در سطح استان ۱۸۱ نفر دستگیر شدند که ۱۰۱ نفر از آنان پس از ارشاد و با تعهد آزاد و تحویل خانواده هایشان شدند و ۷۵ نفر دیگر نیز با وثیقه و معرفی کفیل آزاد شدند.

وی افزود: با توجه به این‌که مبتنی بر اسناد محرز شده، مشخص شد پنج نفر از دستگیر شدگان از عوامل اصلی تحریک در این اغتشاشات استان بوده‌اند همچنان زندانی هستند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخن خود درباره پرونده‌های وارده به دستگاه قضای استان نیز اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۳۵ هزار و ۹۱۵ پرونده به واحدهای مختلف دستگاه قضای استان ( محاکم انقلاب، محاکم حقوقی، دادگاه های بخشی و تجدید، دادسراهای عمومی و انقلاب، شوراهای حل اختلاف) وارد شده‌اند که ۱۳۲ هزار و ۱۹۷ فقره از آنان رسیدگی و مختومه شدند.

به گفته وی، ضرب و جرح عمدی، سرقت، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه بدنی غیر عمدی در تصادفات رانندگی، تهدید، تخریب، مواد مخدر، رانندگی بدون گواهینامه، تصرف عدوانی و ترک انفاق ۱۰ جرم نخست کیفری در استان بوده‌اند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 22363 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2023968 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر