یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۹
 |  18/ بهمن/ 1396 - 11:45
  |   نظرات: بدون نظر
47 بازدید بازدید

مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی بجنورد افتتاح شد


مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی بجنورد افتتاح شد

صبح امروز (چهارشنبه) ساختمان مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان خراسان شمالی با حضور احمد شجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور افتتاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی بجنورد در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسیده است که شامل بخش‌های مختلف آزمایشگاه و تشریح است.

با افتتاح این مرکز و تأمین تجهیزات آزمایشگاهی، از این به بعد بسیاری از آزمایش‌های تخصصی در شهر بجنورد انجام خواهد شد و به جز آزمایش های ژنتیک و برخی موارد معدود آزمایشگاهی دیگر نیازی به ارسال نمونه ها به شهر مشهد نیست.

پس از برگزاری مراسم افتتاح مرکز آموزشی و تشخیصی آزمایشگاهی بجنورد که جمعی از معاونان و مدیران کل سازمان، رییس کل دادگستری خراسان شمالی و جمعی از مقامات استانی در آن حضور داشتند، شجاعی از بخش های مختلف ساختمان بازدید و با پرسنل آن دیدار و گفت و گو کرد.

در سفر به استان خراسان شمالی شجاعی و هیأت همراه همچنین در جلسه شواری قضایی استان که بعد از ظهر روز چهارشنبه برگزار شد شرکت کردند.

در این مراسم اسدلله جعفری، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی در مراسم افتتاح ساختمان جدید پزشکی قانونی استان خراسان شمالی گفت: در رابطه با کارهای تخصصی و تشخیصی و جایی که باید احقاق حق بکنیم، نقش پزشکی قانونی، نقش غیرقابل انکاری است.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به اهمیت خدمات پزشکی قانوین گفت: به اعتقاد من پزشکی قانونی نقش خیلی مهمی دارد برای این که پزشکان قانونی بازوی مشورتی و تخصصی و تشخیصی قضات هستند در مقام احقاق حق. این طور نیست که تنها به تحقیقات سطحی و محلی بسنده کنیم، اما در رابطه با کارهای تخصصی و تشخیصی و جایی که باید احقاق حق بکنیم، نقش پزشکی قانونی، نقش غیرقابل انکاری است.

جعفری افزود: به دلیل پیچیدگی و تنوع پدیدهایی که این روزها اتفاق می افتد، پزشکی قانونی هر چه از کارآمدی و بالندگی بالاتری برخوردار باشد قضات تصمیم درست تری می گیرند. اگر پزشکی قانونی نظریات پزشکی بیمارستانی را تأیید نکند و صحه نگذارد، از نظر وظیفه قانونی، ما تکلیفی برای توجه نداریم لذا نظر پزشکی قانونی نظر صائب و مؤثر است، نظری است که مورد اعتنا و اعتماد و تکیه قاضی پرونده است که در مقام احقاق حق  برای رفع تظلم است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 19885 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2021490 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر