یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۹
 |  18/ بهمن/ 1396 - 11:57
  |   نظرات: بدون نظر
67 بازدید بازدید

جنس انقلاب ما غیرغربی است/نقطه تمرکز بغض دشمنان ایران، شورای نگهبان است


مشاور رهبری در امور بین‌الملل:

جنس انقلاب ما غیرغربی است/نقطه تمرکز بغض دشمنان ایران، شورای نگهبان است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این‌که «جنس انقلاب ما غیرغربی است» گفت: تنها انقلابی که شرعی و اسلامی است انقلاب ما است که حکومتی برپا کرد که قریب به ۴۰ سال سابقه دارد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی طی سخنانی در مراسم گرامیداشت دهه فجر در سازمان بازرسی کل کشور با تبریک این ایام، اظهار کرد: برخی از ما انقلاب و قبل از آن را به یاد دارند اما برخی که جوان‌تر هستند قبل از آن را به یاد ندارند لذا یکی از وظایف ما این است که بیان کنیم چه بوده و چه شده و قدر آنچه شده را بدانیم.

وی تصریح کرد: در مورد انقلاب و تعریف آن کاری که اتفاق افتاده حرف بسیار است اما هر چه آن را بازگو کنیم باز او را حلاوتی دگر است.

وی ادامه داد: یک انقلاب در کشوری اتفاق افتاده که طولانی‌ترین سابقه فرهنگی را در تاریخ بشر دارد و بی‌جهت نیست که در یک کشور چنین اتفاقی می‌افتد اما در کشور مشابه دیگری اینگونه نیست و یا ناکام می‌ماند. نمونه آن برخی از کشورهای عربی که در جریان بیداری اسلامی و تحولی که در شمال آفریقا صورت گرفت و همه امیدوار شدند و همین‌طور هم بود اما آنهایی که به وجود آوردند مهم بودند و مهم‌تر از آن،‌ نگهداری از آن بود. انقلاب ما هم به وجود آمدنش مهم بود و نگهداری از آن مهم‌تر.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه با اشاره به انقلاب ۱۹۱۷ روسیه، گفت: این انقلاب کمونیستی بود و با چه شور و شعفی رخ داد. نمونه دیگر آن انقلاب کویر فرانسه بود که برای جهان سوم چیزی جز نکبت نداشت. قبل از آن فرانسوی‌ها مستعمره‌ای نداشتند اما بعد از انقلاب ناپلئون به شمال آفریقا حمله‌ور شده و ظلم بسیار کرد لذا بر ما منت نگذارند که انقلاب فرانسه انقلابی لیبرالیستی بود. شاید برای آنها اینگونه بود که از شر لوی شانزدهم رها شدند شر ناپلئون را بر سر مردم شمال آفریقا، مصر و الجزایر مستقر کرد.

ادامه دارد …



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 20093 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2021698 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر