چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۸
 |  17/ بهمن/ 1396 - 8:00
  |   نظرات: بدون نظر
60 بازدید بازدید

توضیحی درباره اجرای قطع ید/تلاش ناموفق برای عبور از گیت ریاست جمهوری/تکذیب خودکشی در زندان اراک


در گزیده اخبار سیاسی ۱۶ بهمن بخوانید؛

توضیحی درباره اجرای قطع ید/تلاش ناموفق برای عبور از گیت ریاست جمهوری/تکذیب خودکشی در زندان اراک

تاکید رییس جمهور بر خروج خودروهای فرسوده از رده، خرید و نصب تجهیزات لازم برای بارور کردن ابرها از سوی سپاه، روزشمار انقلاب؛ ۱۶ بهمن ۱۳۵۷، توصیه‌های «عارف» به خطبا و تریبون‌داران کشور در پی حوادث اخیر، برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده «سعید مرتضوی» در بخش تامین اجتماعی، توضیح رییس دادگستری خراسان رضوی درباره اجرای حکم «قطع ید» در یک پرونده، افتتاح خط تولید پهپاد مجهز به بمب هوشمند نقطه‌زن، تکذیب خودکشی در زندان اراک و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا،  پیش از ظهر امروز؛ جلوگیری از ورود فردی که قصد داشت بدون هماهنگی از گیت ریاست جمهوری عبور کند، خبر ساز شد. محمّدحسین مقیمی استاندار تهران در این زمینه  گفت: این فرد که با خود اسلحه سرد حمل می‌کرده، به اخطار ایست نیروهای حفاظتی توجهی نکرده و مجروح شده است و در حال حاضر در بیمارسستان بستری می‌باشد.

خط تولید پهپاد مجهز به بمب هوشمند نقطه‌زن افتتاح شد. در پنجمین روز از دهه مبارک فجر خط تولید انبوه پهپاد تاکتیکی مهاجر ۶ مجهز به بمب هوشمند نقطه زن قائم با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده نیروی زمینی سپاه افتتاح شد.

همچنین معاون پارلمانی سپاه درباره آمادگی سپاه جهت بارور کردن ابرها و رفع مشکل کم آبی در کشور، از خریداری و نصب تجهیزات مورد نیاز برای بارور کردن ابرها بر روی هواپیما خبر داد و گفت که سپاه برخی از موادی که برای تزریق به ابرها جهت بارور کردن لازم است را خریداری کرده است.

رئیس جمهور هم در همایش طرح های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای ودرون شهری  و طرح های اشتغال زایی، توسعه حمل و نقل عمومی و کنترل تردد انواع خودروها را عامل مهمی در بهبود محیط زیست دانست و با تاکید بر اینکه طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل گام بزرگ دولت برای بهبود محیط زیست است، اظهارداشت: خودروهای فرسوده باید بطور کامل از رده خارج شوند.

روزشمار انقلاب؛ ۱۶ بهمن ۱۳۵۷

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۵۷. امروز امام خمینی، مهندس مهدی بازرگان را به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت موقت انقلاب کردند. خبری که با استقبال گسترده مردم مواجه شد و عملا دولت بختیار را از مشروعیت ساقط کرد.

نمایندگان مجلس در چهارمین روز بررسی بودجه ۹۷ اخذ ۶۰ درصد از سود واردات خودرو به عنوان مالیات ویژه ، بدهی‌های ایدرو و ایمیدرو تا سقف ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌شود، مصوبه مجلس برای تشویق سرمایه‌گذاری در مناطق محرومو … را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس در دو توئیت پیاپی با اشاره به حوادث اخیر کشور، در توصیه به تریبون‌داران و خطبای کشور  و نوشت:«در شرایط فعلی و به ویژه پس از حوادث اخیر در کشور، باید تمامی خطبا و افرادی که صاحب تریبون هستند، رعایت مصلحت های کشور را کنند. زیرا همه دغدغه های ما باید در راستای تقویت انسجام و همبستگی ملی باشد.»

در چهارمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در مراسم بهره‌برداری از دو طرح بزرگ صنعتی در هشتگرد، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: وظیفه ما بسترسازی برای تأمین امنیت اقتصادی است.

سخنگوی وزارت خارجه نیز صبح در نشست هفتگی خود تاکید کرد: ما هیچ اطلاعی از کارگروه اصلاح برجام نداریمو خبری را در این ارتباط اتحادیه اروپا به ما نداده است. قاسمی در بخش دیگری از این نشست با بیان این که هیچ ارتباطی بین عدم حضور ظریف با افراد حاضر در اجلاس داووس وجود نداشت، گفت: عدم حضور وزیر خارجه در اجلاس داووس به دلیل نیاز به وجود ایشان برای چیدمان و تحول جدید و رسیدن به یک نقظه مطلوب در تغییر ساختار وزارت خارجه و این که هیچ بخشی از کار متوقف نشود بود و غیر از این موارد بقیه مباحثی که مطرح می‌شوند گمانه‌زنی است.

حسین شیخ‌الاسلام سفیر پیشین ایران در سوریه با اشاره به نتایج نشست سوچی اظهارکرد: روند نشست سوچی امیدوارکننده بود و باید روسیه،‌ ایران و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح در سوریه تلاش کنند که این کنفرانس فراگیرتر شده و به خواست مردم سوریه نزدیک‌تر شود. وی افزود: جایگزینی برای نشست‌های سوچی و آستانه وجود ندارد.

جلسه رسیدگی به قسمتی از پرونده «سعید مرتضوی» در بخش تامین اجتماعی صبح امروز در شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر برگزار شد. مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع جمعی از کارگران در پرونده تامین اجتماعی در این دادگاه حضور یافتند.

همچنین رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص اجرای حکم «قطع ید» در مشهد توضیحاتی ارائه داد. حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری  با بیان اینکه متاسفانه امروز هجمه‌ها به دستگاه قضایی بسیار گوناگون است، اظهار کرد:عده ای گفته‌اند به خاطر یک الی دو گوسفند انگشت قطع کرده‌اند در حالی که پرونده‌های اختلاس‌های چند هزار میلیاردی رسیدگی نمی‌شود. این دروغ محض است و حق اعاده حیثیت برای دستگاه قضایی نسبت به افرادی که این اخبار را منتشر کردند، باقی است.

دادستان مشهد نیز از آزادی عده‌ای از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر در مشهد خبر داد. غلامعلی صادقی گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در مورد آن‌هایی که وابستگی سازمانی و تشکیلاتی با معاندین ندارند، ارفاق شود، عده‌ای از افراد مورد مساعدت قرار گرفته و آزاد شدند.

روابط عمومی سازمان زندان‌ها خودکشی فردی در زندان اراک را تکذیب کرد. در پی انتشار مجدد اخباری در برخی محافل و توسط بعضی از مسئولین در خصوص خودکشی دو نفر در زندان های اوین و اراک، روابط عمومی سازمان زندان ها با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: فردی که در اراک اقدام به خودکشی نموده است در زندان نبوده و در اختیار ضابطین قانونی قرار داشته است.

دادستان تهران در بیست و ششمین جلسه شورای معاونان دادسرای تهران، از ارایه گزارش‌ هیأت کارشناسان در پرونده پلاسکو خبر داد که به موجب آن ۱۴ دستگاه و نهاد خصوصی، عمومی و دولتی مقصر تشخیص داده شده است. جعفری دولت‌آبادی با اشاره به مشکلات ناشی از بارش برف اخیر در فرودگاه‌های تهران و سرگردانی مسافران، اظهار داشت: موضوعاتی نظیر تاخیر پروازها و نارضایتی عموم از این موضوع باید توسط سرپرست دادسرا پیگیری شده و اقدامات لازم به عمل آید.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8105 بازدید

بازدید دیروز: 16919 بازدید

بازدید کل : 1830723 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر