سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۰
 |  17/ بهمن/ 1396 - 3:11
  |   نظرات: بدون نظر
58 بازدید بازدید

تایید قصاص قاتل اهورا/ واکنش به توئیت معاون رییس جمهور/ گفت‌وگوی روحانی و پوتین و…


در گزیده اخبار سیاسی ۱۷ بهمن بخوانید؛

تایید قصاص قاتل اهورا/ واکنش به توئیت معاون رییس جمهور/ گفت‌وگوی روحانی و پوتین و…

روزشمار انقلاب؛ ۱۷ بهمن ۱۳۵۷، گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره سانحه نفتکش سانچی، واکنش «نوبخت» به توئیت یکی از معاونان رییس‌جمهور درباره بررسی بودجه در مجلس، گزارش ایسنا از پنجمین روز بررسی بودجه ۹۷، خروج ترامپ از برجام؛ از حرف تا عمل، حضور «حمید بقایی» در دادگاه تجدیدنظر،تجدید وقت سومین جلسه دادگاه «یاشار سلطانی»، تماس تلفنی روحانی با پوتین و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه هفدهم بهمن ماه ۱۳۹۶ است.

 به گزارش ایسنا، در ششمین روز از دهه مبارک فجر  با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از ۲ دستاورد جدید و پیشرفته سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع رونمایی شد. این دو دستاورد عبارتند از سامانه سیستم رانش شفت متحرک ۱۸۰۰ اسب دریایی برای شناورهای تندروی دریایی و همچنین طراحی و ساخت سیستم حفاظت از خوردگی بدنه هستند.

همچنین در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر نیروهای مسلح که در دانشگاه دفاع ملی سرلشکر محمد باقری  رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با به وجود آمدن فضای مجازی دوره ای نوین از تمدن بشری در حال رقم خوردن است و امروز هم فراگیر شدن فضای مجازی دوره جدیدی از تمدن بشری را شکل داده است.

وی در حاشیه این مراسم  نیز با بیان اینکه معتقدیم توطئه آمریکا در افغانستان در حال توسعه است گفت: آمریکایی ها وقتی دیدند در عراق و سوریه داعش و گروه‌های سازمان یافته تروریستی جایگاه و سرزمین تصرفی را از دست دادند، آنان را به طرق مختلف به افغانستان منتقل می کنند و ما شاهد انفجار، ترور و جنایات جدیدی در افغانستان هستیم.

روسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تماس تلفنی تداوم تلاش‌های مشترک برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه و بویژه سوریه را ضروری دانستند و تاکید کردند: فقط مردم سوریه هستند که باید درباره آینده این کشور تصمیم بگیرند و با تحمیل هر تصمیمی خارج از سوریه بر مردم این کشور مخالفند. همچنین روحانی در این گفت و گو تاکید کرد: اتهامات واشنگتن و ریاض مبنی بر ارسال موشک از ایران به یمن کاملا تبلیغاتی و بی‌اساس است.

روزشمار انقلاب؛ ۱۷ بهمن ۱۳۵۷

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۵۷. جلسه علنی امروز مجلس در حالی که مردم پشت درهای ساختمان بهارستان شعار می‌دادند و خواستار استعفای بختیار بودند، برگزار شد و دو لایحه مهم محاکمه وزرای سابق و انحلال ساواک در این جلسه به تصویب رسید.

امروز هم در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی نوه امام خمینی با بیان اینکه تمام هنر امام این بود که توانست فرهنگ و ارزش را عوض کند، تأکید کرد: برای اصلاح جامعه لازم نیست در تریبون های عمومی به تندترین روش برخورد کنیم و گزینه آخر را بگوییم؛ به تندترین روش برخورد کنیم و بگوییم اسلام همین است.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تقاضای محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس، درباره سانحه نفتکش سانچی و بررسی جنبه‌های فنی و مالی سانحه گزارشی کارشناسی منتشر کرد. در نتیجه‌گیری گزارش مرکز پژوهش‌ها آمده است که:منطقه‌ای که این تصادم رخ داده است، در سال ۲۰۱۶ شاهد ۳۴ حادثه خسارت کل برای کشتی‌های مختلفی بوده است که ۴۰ درصد حادثه‌های خسارت کل در دنیا در سال ۲۰۱۶ است. ۳۲ درصد از کل حوادث خسارت کل دریایی در این منطقه رخ داده است.

علی لاریجانی در پایان جلسه علنی امروز مجلس با انتقاد از واردات برخی از کالاهای بنجل، علیرغم نمونه باکیفیت‌تر تولید داخل، گفت: درباره موضوع یارانه‌های نقدی اختلاف نظر بین دولت و مجلس وجود دارد که باید در این باره به تفاهم رسید.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در جلسه امروز در پاسخ به تذکر بهروز نعمتی در مورد توئیت یکی از معاونان رییس جمهور درباره بررسی بودجه در مجلس گفت:چرا برخی از معاونان رئیس‌جمهور با برخی سخنان جامعه را به هم می‌ریزند.

در همین ارتباط محمدباقر نوبخت گفت: حتما با معاون رئیس جمهور که این توئیت را داده صحبت می‌کنم.

سخنگوی دولت همچنین در نشست خبری با خبرنگاران پارلمانی گفت که دولت مصمم است در راستای سیاست فقرزدایی و کاهش فقر مطلق به همه کسانی که استحقاق یارانه را دارند یارانه بدهند.

نمایندگان مجلس در پنجمین روز بررسی بودجه ۹۷ افزایش ۱۰ درصدی عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی، تعیین جریمه سربازان غائب، تخفیف ۷۰ درصدی خرید سربازی برای فرزندان افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و … را مورد بررسی قرار دادند.

سید محمدعلی حسینی سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با بیان اینکه  آمریکا نمی‌تواند تحریم‌ها را یک‌جانبه به وضعیت قبل برگرداند گفت: در حوزه تحریم‌هایی که نیاز به اجماع یا مصوبه شورای امنیت سازمان ملل یا حمایت اتحادیه اروپا و همراهی سایر طرف‌ها دارد، دست آمریکا چندان باز نخواهد بود.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران نیز با بیان این که اقدام آمریکا برای قراردادن نام هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در لیست تحریم‌ها به معنای اعلام جنگ علیه ملت فلسطین است،‌ گفت: کشورهای جهان و سازمان‌های جهانی اگر به دنبال صلح و امنیت در منطقه هستند باید در مقابل تصمیم‌های احمقانه دولت آمریکا بایستند.

حضور «حمید بقایی» در دادگاه تجدیدنظر حضور یافت. معاون رئیس دولت دهم، به همراه وکیلش مهران عبدالله‌پور در شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر حضور یافت. نخستین جلسه دادگاه تجدیدنظر بقایی نیز روز شنبه – ۱۴ بهمن ماه – برگزار شده بود و ادامه رسیدگی به پرونده بقایی به نوبت عصر موکول شد. پس از پایان این جلسه، اعلام شد که جلسه بعدی رسیدگی شنبه – ۲۱ بهمن ماه – برگزار خواهد شد.

صبح امروز همچنین قرار بود سومین جلسه رسیدگی به پرونده یاشار سلطانی در دادگاه انقلاب برگزار شود، که این جلسه به دلیل عدم حضور نماینده دادستان برگزار نشد. یاشار سلطانی اظهار کرد: ما در جلسه دادگاه حاضر شدیم ولی به دلیل اینکه نماینده دادستان حضور نداشت، جلسه رسیدگی تجدید وقت شد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان از تایید و قطعی شدن رای پرونده اهورای سه ساله در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: حکم قصاص نفس قاتل اهورای ۳ ساله در دیوان عالی تایید شد.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی بود که با ایثارگری ها، شجاعت ها و شهادت های مردم در چهاردهه قبل به پیروزی رسید و حمایت از انقلاب اسلامی در زمان حال و آینده رسالت پیش روی ملت ایران است.

سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری نیز   در مورد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کشورهای مختلف برای انتقال و استرداد محکومین ایرانی از  زندان‌های مختلف دنیا، اظهار کرد: این موضوع که جزو وظایف وزارت دادگستری است، تاکنون با کشورهای مختلفی انجام شده؛ چرا که کمکی برای آسایش خانواده این زندانیان است. وی افزود: زندانیان ایرانی در زندان‌های برخی کشورها، آزار زیادی می‌بینند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13153 بازدید

بازدید دیروز: 18310 بازدید

بازدید کل : 1818852 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر