یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۲
 |  17/ بهمن/ 1396 - 10:56
  |   نظرات: بدون نظر
56 بازدید بازدید

بی‌توجهی به حقوق شهروندی ما را از مبارزه با فساد باز می‌دارد


معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری:

بی‌توجهی به حقوق شهروندی ما را از مبارزه با فساد باز می‌دارد

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: حقوق شهروندی و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگرند و بی توجهی به حقوق شهروندی، ما را از مبارزه با فساد باز می‌دارد.

به گزارش ایسنا، محمود عباسی در یازدهمین سمینار حقوق شهروندی و مبارزه با فساد ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، اظهار کرد: وقتی که ما به انقلاب نگاه می کنیم و پیامدهایی که در نتیجه آن حاصل شده را می بینیم درمی یابیم که دو حوزه حقوق شهروندی و مبارزه با فساد همواره مورد توجه بوده و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی افزود: در جای جای قانون اساسی و اسناد بالادستی ما این موضوع را به وضوح می بینیم و جایگاه سترگ این دو حوزه را مشاهده می‌کنیم. حقوق شهروندی و همچنین مبارزه با فساد سبقه غالب گفتمان انقلاب اسلامی بوده است و فرمان هشت ماده‌ای امام راحل نیز در راستای حقوق شهروندی بوده است.

عباسی ادامه داد: ما باید بیش از پیش به حقوق شهروندی نگاه کنیم، اگر می‌خواهیم بدانیم چه رابطه‌ای بین این دو وجود دارد باید بدانیم آنجایی که حقوق شهروندی محقق می شود کفه ترازوی فساد کاهش می یابد. اگر ما دولت الکترونیک را اجرا کنیم و اگر کرامت انسانی را پاس بداریم، نقطه مقابلش می شود مبارزه با فساد.

وی تاکید کرد: بی توجهی به حقوق شهروندی، ما را از مبارزه با فساد باز می‌دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: اینکه رییس جمهور تاکید کرده که یک میز خدمت بگذارید و مردم نباید در ادارات معطل شوند، نشان دهنده توجه و اهتمام به حقوق شهروندی است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 22316 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2023921 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر