یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۶
 |  17/ بهمن/ 1396 - 11:29
  |   نظرات: بدون نظر
41 بازدید بازدید

بهره‌برداری از چند پروژه‌ عمرانی در دهه فجر/کاهش ازدواج و رشد طلاق در ۱۰ ماه امسال


رییس سازمان ثبت اسناد و املاک اعلام کرد

بهره‌برداری از چند پروژه‌ عمرانی در دهه فجر/کاهش ازدواج و رشد طلاق در ۱۰ ماه امسال

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از بهره‌برداری همزمان چند پروژه عمرانی و فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سطح کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صبح امروز در نشست خبری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به جهت ماموریت و مسئولیتی که بر عهده دارد لازم است هر از چند گاهی در خصوص مسائل آن، اطلاع‌رسانی شود، گفت: اقدامات ما عمدتا در جهت ایجاد نظم در جامعه و ارتقای خدمت رسانی به مردم است. در گذشته سازمان در خدمت بروکراسی بود و رضایت مردم آنطور که باید تسهیل نمی شد که بر اساس یک راهبرد مشخص سازمان در حال ارتقا است.

وی در رابطه با اقدامات و فعالیت‌های ۱۰ ماهه این سازمان اظهار کرد: از اصحاب رسانه انتظار داریم ارتباط ما و مردم را نزدیک‌تر کنند تا ما آسیب های خود را بهتر بشناسیم و در جهت رفع آن‌ها اقدام کنیم. سازمان ثبت نسبت به گذشته تفاوت پیدا کرده، اما با نقطه مطلوب فاصله داریم.

تویسرکانی گفت: ۴۵۰ اداره ثبت اسناد در کل کشور داریم و حدود ۱۰ هزار دفترخانه اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: بخشی از اقدامات ما در حوزه املاک و اراضی است و بخشی در حوزه دفاتر ازدواج و طلاق و ثبت شرکت‌ها، مالکیت های صنعتی و اختراعات و علائم تجاری. امروز در جهت تحول سه پروژه در زمینه فناوری و همچنین چند پروژه عمرانی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

تویسرکانی به مناسبت ایام الله دهه فجر از بهره برداری همزمان پروژه های عمرانی در سه استان هرمزگان، خوزستان و یزد خبر داد و گفت: اداره ثبت اسناد و املاک ابوموسی در استان هرمزگان و واحد ثبتی رسالت و امیدیه در استان خوزستان و اداره ثبت در استان یزد امروز به صورت همزمان افتتاح و بهره برداری می شوند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته مجموعا ۷۳ میلیون و ‌۹۸۸ هزار خدمت به مردم ارائه شده که ۳۹ درصد نسبت به ۱۰ ماهه سال ۹۵ رشد داشته است، تصریح کرد: در ۱۰ ماه گذشته ۵۱۶ هزار و ۲۰۴ واقعه ازدواج ثبت شده که نسبت به مدت مشابه ۷ درصد کاهش داشته است. همچنین در این مدت ۱۴۷ هزار و ۹۸۳ واقعه طلاق به ثبت رسیده که ۴ درصد رشد را نشان می دهد.

تویسرکانی با بیان اینکه همچنین در ۱۰ ماه گذشته در حوزه وصول مطالبات، ۴۸ هزار و ۲۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال معوقات بانکی وصول شده که ۳۱ درصد رشد را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: در این زمینه ۱۷ هزار و ۳۱ نفر از بدهکاران بانکی ممنوع‌الخروج شدند و ۹ هزار و ۴۸۲ بدهکار پس از پرداخت بدهی، رفع ممنوعیت خروج از کشور گرفتند. در این مدت، ۷ هزار و ۱۴۰ بدهکار ممنوع المعامله شدند و دو هزار و ۶۴۴ نفر بعد از رفع بدهی مالی، رفع ممنوعیت معامله دریافت کردند.

وی در مورد ایجاد محدودیت برای بدهکاران مالیاتی اظهار کرد: ۲۲۰ هزار و ۲۳۳ نفر اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی بدهی مالیاتی کلان داشتند که از طریق سیستم سازمان ثبت شناسایی شدند و بعد از ایجاد محدودیت‌هایی، ۹۷ هزار و ۶۷۲ نفر اعم از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، بدهی مالیاتی خود را تسویه کردند. همچنین ۱۴ هزار و ۵۰۹ میلیارد ریال در ۱۰ ماه گذشته به خزانه دولت واریز شده است.

ادامه دارد …



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 21724 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2023329 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر