چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۴
 |  17/ بهمن/ 1396 - 10:11
  |   نظرات: بدون نظر
34 بازدید بازدید

آغاز کارگاه تخصصی آموزشی کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان شرقی


رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری روز سه شنبه در مراسم آغازین کارگاه تخصصی آموزش کارشناسان با اشاره به لزوم ارائه آخرین تکنیک ها و فنون تخصصی در همه رشته های کارشناسی گفت: در دنیای علم و دانش و ارتباطات به روز کردن آموزش ها و تخصص ها بیش از پیش ضروری است.
عباس رنجبر ادامه داد: علاوه بر یادگیری علوم و فنون به روز، استفاده از تجارب پیشکسوتان و اساتید دانشگاه ها نیز بسیار حیاتی است.
وی با اشاره به حضور صاحب نظران و مدرسان در کارگاه آموزشی اظهار کرد: با تشکیل کارگروه های تخصصی آموزشی در همه رشته ها بدنبال نیازسنجی آموزشی هستیم که کمیته آموزش پس از جمع بندی مسئول برپایی این کارگاه های آموزشی است.
یکی از متخصصان و پیشکسوتان کانون کارشناسان آذربایجان شرقی با اشاره به بهینه سازی تهیه گزارش کارشناسی گفت: مطالعه دقیق پرونده های ارسالی از مراکز قضایی، ارتباط با طرفین پرونده و استنباط و کشف حقیقت باید مدنظر همه کارشناسان باشد.
حبیب الله عجمی با بیان اینکه کارشناسان رسمی دادگستری هم امین دستگاه قضایی و هم مورد اعتماد افراد جامعه هستند،افزود: گزارش کارشناسی باید دقیق، بی طرفانه، به موقع ، شفاف و به دور از هر گونه ابهام نوشته شود تا به محاکم قضایی برای کشف حقایق کمک کند.
وی از کارشناسان خواست که در معاینه و بازدید از محل تمام جوانب را در نظر بگیرند و در بررسی اسناد و اطلاعات صبور و دقیق باشند.
استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تبریز نیز شیوه های صحیح گزارش نویسی و رعایت نکات سجاوندی را یادآور شد و گفت: در گزارش های کارشناسی نباید درهم ریختگی و عدم انسجام به چشم بخورد و روان نویسی، درست نویسی و محتوای کارشناسی باید در ارائه گزارش های کارشناسی مدنظر قرار گیرد.
دکتر رنجبر با بررسی حدود ۱۰ گزارش کارشناسی ارائه شده به محاکم قضایی نکات مبهم و اشکالات جزئی و کلی را یادآور شد.
رئیس کمیته آموزش کانون کارشناسان رسمی دادگستری نیز گفت: با توجه به نقش و اهمیت کارشناسان در امر قضاوت استفاده از دانش روز و کشف حقیقت، تشکیل دوره های آموزشی برای کارشناسان جوان و کمک به ارتقای صلاحیت های آنان ضروری است.
تشکیل دوره های بهینه سازی تهیه گزارش کارشناسی و مبانی حقوقی در تهیه گزارش های کارشناسی از جمله اهداف برگزاری کارگاه آموزشی است.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
۶۱۳۲/۶۱۸۳

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11599 بازدید

بازدید دیروز: 16919 بازدید

بازدید کل : 1834217 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر