جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷
 |  16/ بهمن/ 1396 - 11:30
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

نجات محکوم به اعدام از چوبه دار در آبدانان


به گزارش ایرنا، دوستی ، مهربانی و محبت یکی از انعام شیرین الهی است که در وجود انسان نهاده شده و سعادت ، سلامت ، عزت و آرامش فردی و اجتماعی این خلیفه خدا نیز در آن تعبیه شده است.
صلح و سازش باعث خشنودی خدا و نزول رحمت الهی در جامعه شده و سرور و سلامت در پی دارد و دشمنی و دوری و تفرق خشم خدا و خشونت بندگان را ببار می آورد.
بندگان موظف به اجرای آموزه های معبود بوده و ماموریم تا به گرد شمع شاخص و میوه شیرین تفاهم تجمع کنیم و به ریسمان رستگاری خدای خویش چنگ زنیم تا طعمه وسوسه های شیطان شیاد نشویم.
ما از خالق خود امر به همراهی و همیاری و شور و شادی و شفقت شده ایم تا دنیا از وجود ما آباد شود و تاریخ به حضورمان مفتخر گردد، به حکم حاکم مطلق عزت ، امنیت ، آرامش و عظمت در فضای تفاهم و تشریک مساعی تامین می شود و خواری و خصومت در تفرقه و تخاصم.
خدای مهرآفرین ما را به خلعت عقل و خرقه آگاهی رهین منت خود کرده و راه و چاه را نیز در مقابلمان قرار داده است، اگر رخت عقل به تن کنیم ، آرامش و رفاه در انتظارمان است اما چنانچه مغلوب احساس خود شویم در عذاب عالم و آخرت گرفتار خواهیم شد.
آری: این آموزه خدایی از سوی ۲ طایفه بزرگ در آبدانان تجلی یافت و در ایام دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی آسمان انسانیت را گلباران و هزاران قلوب مکدر را با طراوت و فاصله آنها را به صفر رسانید و یک شهرستان ۵۵ هزار نفری را متحول و متاثر از این اقدام خداپسندانه کرد.
صدها مصلح ، معتمد و خیرخواه با شرکت در یک آئین بزرگ صلح و سازش گل دوستی و صلح و صفا را در بوستان تفاهم به رویش رساندند و به تخاصم و دشمنی چندین ساله ۲ طایفه بزرگ آبدانان و دره شهر پایان دادند.
در این مجلس مقدس همه مصلحین خیرخواه از آبدانان ، ایلام و دهلران گرفته تا اندیمشک و موسیان در روستای پشت قلعه آبدانان گردهم آمدند تا به خصومت مزمن ۲ طایفه زینی وند و ناصر عالی خاتمه دهند.
در این همایش همدلی و اتحاد که جمع زیادی از اکابر و عشایر اعم از سادات معظم، روحانیون، قضات ، مدیران و اقوام کرد و لر و کاید خورده و عرب و لک و بالاگریوه درکنار همدیگر قرار گرفته و عزم خود را جزم تا اثرات سوزنده یک قتل و خونریزی را با نسیم رحمت الهی بزدایند، با تلاش ، کوشش و تبیین و تفسیر آیات نورانی قرآن و روایات و سیره معصومین (ع) موفق شدند رضایت اولیای دم را جلب و جان قاتل را از پای چوبه اعدام نجات دهند و با لطف و محبت و معرفت طایفه ناصر عالی جان دیگری به این انسان هدیه کنند.
رئیس دادگستری شهرستان آبدانان در این اجتماع بزرگ گفت: در نخستین روزهای سال ۹۴ درگیری ۲ نفره بین ۲ خانواده عشایری در منطقه کوهستانی دینارکوه بوقوع می پیوندد که فردی با بکارگیری سلاح جنگی مرحوم ارکان صیدی را هدف قرار داده و به قتل می رساند.
ابراهیم سبزواری افزود: بدنبال این حادثه تاسف بار پس از اقدامات اولیه قضایی و طی مراحل انتظامی و امنیتی و تکمیل پرونده و تشکیل جلسات رسیدگی ، قاتل در محاکم قضایی مرکز استان به اعدام محکوم و حکم وی نیز تایید و در آستانه اجرا قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با توجه به جو طوایفی و عشیره ای حاکم در منطقه و گستره جمعیتی طایفه مقتول در ابتدا بیم آن می رفت که تحرکات و تلاش اقوام مقتول برای انتقام فضای شهرستان را نا امن و مشکلاتی برای متولیان امنیت ببار آورد اما فهم بالا و درایت و تفوق فرهنگی طایفه ناصرعالی و اوج همکاری بزرگان این طایفه با مسئولان قضایی و امنیتی و انتظامی باعث شد کوچکترین حرکت ضد امنیتی و خلاف قانون در این راستا بوجود نیاید.
قاضی سبزواری با تقدیر از مساعی و خویشتنداری طایفه ناصر عالی گفت: با پیگیری معتمدان و مصلحان حوزه جنوب و مسئولین زندان مرکزی استان ایلام و بزرگ منشی و شعور سرشار خانواده مقتول و طایفه و اقوام با گذشت از حق شرعی و قانونی خود قاتل را عفو و زندگی دوباره ای به این شخص هدیه کردند.
رئیس دادگستری شهرستان آبدانان با تجلیل از نقش سازنده بزرگان ، شیوخ و مصلحان تاکید کرد: شهامت ، شجاعت و قانونگرایی و روح تفاهم و تشریک مساعی طایفه شریف ناصر عالی الگوی موفق و سازنده ای است برای دیگر طوایف و اقوام و عشایر تا با نگاه ژرف به این اقدام خداپسندانه آنان ، دیگر مشکلات و تخاصمات ناشی از قتل و تعدی در منطقه با پادر میانی خیرین به صلح ، صفا و صمیمیت تبدیل شود.
فرماندار شهرستان آبدانان نیز با تقدیر از خانواده مقتول گفت: این تصمیمات مهم و مشارکت با متولیان جامعه زمینه ساز توسعه متوازن و نهادینه شدن امنیت اجتماعی در منطقه می شود.
مجید عسگری ابراز امیدواری کرد با احساس مسئولیت بزرگان ایلات و طوایف شاهد ارتقای امنیت فردی و اجتماعی در منطقه باشیم.
طایفه ناصرعالی با ۱۵ هزار نفر جمعیت یکی از طوایف مهم و اثرگذار در سطح استان ایلام است که با گذشت از این حق و صلح و سازس دوستی با طایفه بزرگ زینی وند ضریب امنیت و آرامش اجتماعی در شهرستان آبدانان تقویت می شود.
نگارش: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده:حسن کهزادیان
۷۱۷۴/۶۱۱۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7547 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1975935 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر