یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۵
سرویس: مقالات
 |  16/ بهمن/ 1396 - 9:43
  |   نظرات: بدون نظر
86 بازدید بازدید

ضرورت امروز جامعه گفت و گو در حوزه اجتماعی و فرهنگی


وی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود، بر این باورم که نخبگان ما در حوزه فرهنگ و اجتماع باید راه برون رفتی را از این وضعیت پارادوکسیکال پیدا کند.
موسس حزب نواندیشان ایران اسلامی تصریح کرد، مفهوم گفت و گوی ملی در بطن خود دارای پیش فرضی است که شبهه پذیر است.
محبیان ادامه داد، ما اختلاف ملی نداریم؛ مابین اصحاب قدرت و میان جناح های سیاسی اختلافاتی وجود دارد و وضعیت آنها نمایانگر وضعیت توده های مردم نیست.
وی تاکید کرد، اگر قرار باشد میان جریان ها و یا مسئولان گفت وگو شود می توان در مورد آن بحث کرد یا ساز و کار آن را تحلیل کرد ولی من اختلاف ملی نمی بینم که گفت وگوی ملی را راه چاره آن ببینم.
استاد دانشگاه و تحلیلگر سیاسی خاطر نشان کرد، اگر نیاز به گفت وگو هم در سطح مردم باشد، اتفاقا موضوع آن سیاست نیست بلکه در حوزه فرهنگ و نگرش است.
امیر محبیان ادامه داد، در جامعه ما دو نگرش عمومی و مهم وجود دارد ، گرایشی که پیروی از هنجارهای غربی را ناگزیر و حتی مفید و راهکار سعادت می داند و نگرشی که بازگشت به سنت ها و ارزش های خودی را راه چاره می داند.
وی تاکید کرد، این دو گرایش بستر بسیاری از تحولات در جامعه ماست که سیاست در سطحی ترین لایه ممکن در حال ثمر چینی از این تعارض عمقی است.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری چندی پیش در بیست و سومین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی گفت: آمریکا به دنبال آن است که فضای ایران را برای کار نامطمئن جلوه دهد ؛ به نظر من بهترین راه حل نشان دادن وحدت و انسجام و راه اندازی گفت وگوی ملی است.
گزارش*۹۱۸۷*۱۴۳۶*خبرنگار: حمیدرضا بازگشا*انتشار: داود پورصحت*

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7075 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2008680 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر