جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۶
 |  16/ بهمن/ 1396 - 10:22
  |   نظرات: بدون نظر
42 بازدید بازدید

تخلفات در داخل زندان های آذربایجان غربی ۶۰ درصد کاهش یافت


میرعلی اکبر بنی هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه ها شامل اجرای طرح های آموزش معنوی و قرآنی از جمله نماز، قرائت قرآن، حفظ قرآن کریم، برنامه های تحصیلی تا مقطع دیپلم، حضور برخی از زندانیان در مقاطع تحصیلات کارشناسی و تکمیلی و آموزش های فنی و حرفه ای است.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های تربیتی و اصلاحی از جمله ارکان فعالیت سازمان زندان ها به شمار می رود، اضافه کرد: در سال جاری ۴۵ مربی قرآن و روحانی بر تعداد مربیان زندان های آذربایجان غربی افزوده شده که رقم قابل توجهی است.
وی اظهار کرد: با اجرای صحیح برنامه های فرهنگی، ۷۰ در صد زندانیان در نمازهای روزانه شرکت می کنند در حالی که یکی از علت های بروز بزه توسط این افراد، بی اطلاعی از فلسفه نماز بود.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر کلاس های آموزشی از مقطع نهضت تا دیپلم در زندان ها وجود دارد و تعدادی نیز دانشجوی کارشناسی و مقاطع تکمیلی در زندان های استان وجود دارند که با هماهنگی مسئولان مرتبط تحصیل خود را ادامه می دهند.
بنی هاشمی ادامه داد: علاوه بر آن، ۱۵۰ نوع کلاس حرفه آموزی در زندان های آذربایجان غربی راه اندازی شده تا علاوه بر آموزش مستمر این مددجویان، زمینه اشتغال و درآمدزایی آنان فراهم شود.
وی با قدردانی از تلاش رسانه ها در انعکاس فعالیت های این نهاد، ابراز امیدواری کرد تا اطلاع رسانی ها در خصوص این فعالیت ها و لزوم کمک به زندانیان آزاده شده در جامعه بیشتر شود و اقدامات سازمان زندان ها ثمر بیشتری داشته باشد.
به گزارش ایرنا، با رویکرد جدید سازمان زندان ها، اقدامات تامینی تربیتی در صدر فعالیت های این نهاد در کشور قرار گرفته و در ماه های اخیرنتایج بسیار ارزشمندی در آذربایجان غربی داشته است.
۸۱۳۷/۳۰۷۲
** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7515 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1975903 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر