پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۵
 |  15/ بهمن/ 1396 - 3:30
  |   نظرات: بدون نظر
58 بازدید بازدید

محسنی اژه ای:مردم در صورت ارائه گزارش فساد، حمایت می شوند


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، حجت اسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در صد و بیست و چهارمین نشست خبری افزود: مردم همچنان که در خیلی از مقاطع انقلاب حمایت کردند و با حضور و گزارش دهی شان بسیاری از ترورها خنثی شد؛ اکنون هم از این امر دریغ نکنند و نسبت به مردم و کشور خود احساس مسئولیت داشته باشند و البته، مردم نسبت ناروا به فردی که علیه او گزارش ارایه می کنند، ندهند تا اگر جرمی اثبات نشد، طرف در مقام توهین از آنان شکایت کند.

**رابطه قوه قضاییه و وزارت اطلاعات سرد نیست
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این پرسش که چرا وزارت اطلاعات پاسخ دادستان را درباره دو تابعیتی ها نمی دهد و آیا رابطه وزارت اطلاعات با دستگاه قضایی سرد است، گفت: وزارت اطلاعات همه جا ضابط قوه قضاییه نیست یک سری وظایفی دارد که در مقام ضابط باید زیر نظر قاضی باشد؛ در سایر موارد ممکن است وظایفی داشته باشد که زیر نظر قوه قضاییه نباشد.
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه رابطه بین این قوه و وزارت اطلاعات سرد نیست، اظهارکرد: رابطه خوبی داریم؛ در طول سال استعلام های فراوانی داریم که وزارت اطلاعات جواب می دهد؛ اما بحث اختلافی برای دو تابعیتی ها وجود دارد که آیا افراد دو تابعیتی هستند یا نه و اینکه آیا شاغل هستند یا نه . درغیراینصورت محال می بینم که وزارت اطلاعات نخواهد جواب دادستان کل کشور را مبنی بر دو تابعیتی های این وزارتخانه بدهد.

**درباره احراز صلاحیت نشدن ٢٨ تن از وکلای کانون وکلا برای عضویت در هیات مدیره
سخنگوی قوه قضاییه دربار ردصلاحیت ٢٨ وکیل کانون وکلا برای عضویت در هیات مدیره این کانون، گفت: برای احراز صلاحیت نشدن، لازم نیست طرف جرم داشته باشد.
وی ادامه داد: برای هر فردی که می خواهد پستی داشته باشد، قانون مرجعی برای احراز صلاحیت در نظر گرفته است و اگر احراز صلاحیت نشد دلیل بر مجرم بودن او نیست.

ادامه دارد…
اجتمام** ۷۳۲۹ **۱۱۹۳**۱۵۶۹
خبرنگاران: لیلا اسماعیل نژاد و حسن حیدری ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8806 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1723670 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر