دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۴
 |  15/ بهمن/ 1396 - 10:31
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

جریمه شکارچی متخلف به ۵ سال حبس تعزیری و مصادره اسلحه و مهمات


سید اسدالله هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رأی این متخلف با سابقه شکار در کمتر از یک سال با همکاری دستگاه قضا صادر شد.
وی افزود: در اوایل سال جاری مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه هنگام دوربین کشی و کنترل منطقه متوجه حضور متخلفی شده که با تجهیزات کامل به قصد شکار وارد منطقه حفاظت شده خائیز شده بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه موفق به دستگیری وی شدند.
وی عنوان کرد: متخلف به همراه آلات مکشوفه ازجمله یک قبضه سلاح جنگی سبک خودکار غیر مجاز از نوع سمینف، ۹ عدد تیر جنگی و با داشتن سابقه قبلی شکار به مراجع قضایی شهرستان بهبهان معرفی شد.
وی با اشاره به همکاری مراجع قضایی شهرستان بهبهان، تصریح کرد: این متخلف به ۵ سال حبس تعزیری محکوم و حکم به ضبط سلاح و مهمات به نفع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صادر می‌شود.
بیش از ۱۱ درصد مساحت کهگیلویه وبویراحمد را مناطق حفاظت شده و پارک ملی تشکیل داده که مهمترین زیستگاه در حوزه جنوب غرب کشور محسوب می‌شود.
پوشش غالب مناطق حفاظت شده این استان جنگل های بلوط است.
کهگیلویه و بویراحمد هفت منطقه حفاظت شده شامل دنا، دنای شرقی، خائیز سرخ، خامی، دیل، سولک و سیوک دارد که از غنی‌ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در کشور است.
این استان افزون بر ۳۱۲ هزار هکتار پارک ملی و منطقه حفاظت‌ شده دارد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
۹۸۶۸/۶۱۱۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 302 بازدید

بازدید دیروز: 18310 بازدید

بازدید کل : 1806001 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر