یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۸
 |  14/ بهمن/ 1396 - 9:12
  |   نظرات: بدون نظر
62 بازدید بازدید

۱۱ هکتار زمین منابع طبیعی در بندرعباس رفع تصرف شد


امین ضیایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این زمین در منطقه سرزه و خاروک بندرعباس توسط برخی افراد تصرف شده بود که هفته گذشته در اجرای حکم قطعیت یافته از سوی مراجع قضایی و با حضور مقام های قضایی، نیروی انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی از دست متصرفان خارج شد.
وی، ارزش ریالی زمین رفع تصرف شده را افزون یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: حفاظت از زمین ملی منابع طبیعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این خصوص، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌ها در ارتباط با حفاظت از این زمین با مجموعه منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرعباس اظهار کرد: با فرهنگسازی های صورت گرفته حفاظت از زمین ملی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده و قانون نیز به صراحت هر گونه تجاوز و دخل و تصرف در زمین ملی را جرم دانسته و یگان این اداره نیز در صورت هرگونه تخلفی در این حوزه ، به طور جدی به موضوع ورود پیدا می کند.
ضیایی از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف غیرقانونی زمین دولتی در عرصه های منابع طبیعی و همچنین آتش سوزی با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت تماس و اطلاع رسانی کنند.
از مساحت ۷ میلیون و۲۰۰ هزار هکتاری استان هرمزگان، ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار، عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
۷۱۹۸/ ۶۰۴۸
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 14925 بازدید

بازدید دیروز: 18185 بازدید

بازدید کل : 1666453 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر