پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۳
سرویس: مقالات
 |  14/ بهمن/ 1396 - 3:42
  |   نظرات: بدون نظر
100 بازدید بازدید

مقام تایلندی: درمسیر جاده ابریشم با اختلافات استراتژیک یکدیگر آشنا شویم


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، ناویلی تاویسین روز شنبه در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب سیاسی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم اظهار داشت: امروز دور هم جمع شده ایم تا بتوانیم کنار یکدیگر به یک راه حل مشترک در موضوع راه ابریشم برسیم.
وی با بیان اینکه کشورهای آسیایی با مشکلات اقتصادی مختلفی مواجه هستند، تصریح کرد: تایلند از جمله کشورهای مهمی است که می تواند در حوزه اقتصادی گام‌های موثری بردارد. تایلند می تواند با فناوری های نوین در برنامه ریزی های اقتصادی برنامه ریزی دقیق ارایه دهد.
وی افزود: جاده ابریشم از جمله برنامه های ویژه ای است که می تواند در قرن بیست و یکم اجرا شود و لازم است در این زمینه بخش های گوناگون پروژه جاده ابریشم مورد توجه قرار گیرد. توسعه اقتصادی در جاده ابریشم می تواند ۲۴ درصد درآمد ناخالص ملی هر کشور را به خود اختصاص دهد.
عضو اتاق بازرگانی تایلند خاطرنشان کرد: با بازگشایی این مسیر می توانیم شاهد برقراری ارتباط منطقه ‌ای باشیم و شاهد رشد اقتصادی کشورها در این مسیر باشیم.
وی با اشاره به ابعاد مختلف توسعه جاده ابریشم در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت های مهم و سرمایه گذاری لازم است شهرها و کشورهایی که در این مسیر در کنار یکدیگر قرار دارند را بررسی کنیم و مردم را به مشارکت در این مسیرتشویق کنیم تا تبادلات فرهنگی با یکدیگر داشته باشند و بتوانند به یک توافق و درک درست از فرهنگ یکدیگر برسند و در کنار این امر همکاری و همزیستی مسالمت آمیزی داشته باشند.
وی گفت: سرمایه گذاری مردمی در این مسیر می تواند در مسیر توسعه اقتصادی جاده ابریشم موثر باشد و با تغییر نگرش برنامه های شغلی و کسب و کار جدیدی ایجاد کند.
عضو اتاق بازرگانی تایلند یادآور شد: در کنار توسعه اقتصادی باید خدمات عمومی در این مسیر را نیز بالا ببریم و کمک کنیم با برنامه ریزی درست خدمات عمومی راحت تر و بهینه تری در دسترس قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ایجاد راه جاده ابریشم یک برنامه مهم برای تقویت تجارت میان کشورهای حاضر در این مسیر است. برای رسیدن به این برنامه بلندمدت لازم است تمام کشورها در کنار جاده ابریشم تصمیم گیری های جدی ای داشته باشند و تنها به زیرساخت ها توجه نشود بلکه به سرمایه های انسانی و نقش مهم دولت ها توجه کنیم که این مهم با کمک های بین المللی می تواند محقق شود.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه 'راه ابریشم' از روز گذشته –جمعه- با سخنرانی سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف جهان در محل سالن اجلاس سران در تهران آغاز به کار کرد.
این کنفرانس دو روزه به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشارکت صد نفر از رهبران، دبیران کل و مقامات ارشد ۴۰ حزب و سازمان سیاسی از ۲۵ کشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار و عصر امروز -شنبه- نیز به کار خود پایان می دهد.
شرکت کنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی «نقش احزاب در کاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی» ، «احزاب و توسعه پایدار شهری» و «نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم» سخنرانی کرده اند.

سیام ۶۹۸۴ امیر خانزاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 3760 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1842164 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر