شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۳
 |  14/ بهمن/ 1396 - 12:58
  |   نظرات: بدون نظر
67 بازدید بازدید

مجوز قلع و قمع ۴۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بجنورد صادر شد


سیدجواد سبحانی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در قالب گشت زنی و بازرسی از سطح اراضی کشاورزی این شهرستان در سال جاری ۲۶۰ مورد تغییر کاربری شناسایی و از این تعداد ۲۰۰ مورد رسیدگی شده است که منجر به قلع و قمع ۴۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز تاکنون شده و مابقی نیز در دست بررسی است.
وی افزود: هم اکنون قانون برخورد با متخلفان در حال ساخت و سازهای غیر مجاز باعث توقف عملیات اجرایی می شود که این امر بسیار کمک کننده است زیرا که از ساخت و سازها در مرحله اولیه جلویگری می شود و به نوعی سرمایه ها از دست نمی رود.
وی اظهار کرد: هم اکنون با بررسی و بازدید ازسطح اراضی کشاورزی در صورت مشاهده ساخت و ساز غیرمجاز بلافاصله با دستور قضایی جلوی این امر گرفته می شود.
رئیس اداره امور اراضی جهادکشاورزی بجنورد با بیان اینکه جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از اولویت های مهم این مدیریت است گفت: در این راستا برنامه‌هایی برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در این شهرستان اجرا می‌شود.
سبحانی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی در زمینه حفظ کاربری و جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی یکی از موضوعات مهم و مورد توجه این مدیریت است.
وی همچنین دستیابی به خودکفایی و افزایش ضریب امنیت غذایی کشور را در گرو حفظ و احیای زمین‌های کشاورزی دانست و گفت: سامانه ۱۳۱آماده دریافت گزارش‌های مردمی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.
سبحانی با اشاره به اینکه این سامانه در راستای حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغ‌ها و جلوگیری از هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز آنها در کل کشور راه اندازی شده است گفت: این سامانه در شهرستان بجنورد دارای گشت ها و بازرسی های مستمر و روزانه است که توسط اداره امور اراضی این شهرستان انجام می شود.
وی افزود: ما موظف هستیم از هویت و حریم روستاها و تعرض به اراضی زراعی از سوی افراد سودجو و منفعت طلب جلوگیری کنیم
وی اظهار کرد: نصب بنر در ورودی روستاها، توزیع نشریه و بورشور و آموزش های چهره به چهره از جمله اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان برای بالا بردن آگاهی و اطلاع کشاورزان از قوانین بوده که انجام شده است.
شهرستان۳۰۰ هزار نفری بجنورد بیش از ۵۰ هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت دارد که ۱۷ هزار خانوار آن بهره بردار بخش کشاورزی هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۳۰۰۷/ ۶۰۴۲ خبرنگار: ربابه صانعی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12283 بازدید

بازدید دیروز: 12672 بازدید

بازدید کل : 1645626 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر