پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۵
سرویس: مقالات
 |  14/ بهمن/ 1396 - 3:09
  |   نظرات: بدون نظر
113 بازدید بازدید

عضو خانه احزاب ایران: احزاب بهترین تئوری برای تفکرات اخلاقی و الهی را انتخاب کنند


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، سیدمحمد میرباقری روز شنبه در دومین روز کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی در سالن اجلاس سران با بیان اینکه ما بردگان بی جیره و مواجب در ساختار غلط جهانی هستیم، گفت: مردم از فریب خوردن های دائمی توسط غول های رسانه ای، تبلیغات اغواگر و تفکر ظالمانه لیبرالیسم و کاپیتالیسم خسته شده اند.
وی افزود: احزاب نباید با ایستادن در مقابل مردم به عنوان بردگان این تفکر و تئوری معرفی شوند چون این تفکر ظالمانه باعث جدایی بین مردم و دولت ها می شود.
میرباقری با بیان اینکه تمام احزاب دنیا باید برای تغییر این تفکر و تئوری اهتمام ورزند تا انسانیت از دست آنها نجات یابد، تاکید کرد: دور نیست که ببینیم پس از پایان جنگ سرد و سقوط یکی از بال ها یعنی کمونیسم بال دیگر یعنی لیبرالیسم سقوط کند. پس از آن جهان زیبا، اخلاقی، الهی و عاری از ظلم خواهد شد.
وی افزود: لیبرالیسم خالق تمام جنگ ها و خشونت های جهان است، جنگ های سی ساله در اروپا و خشونت در جهان اسلام ماحصل لیبرالیسم است. جنگ بین دو تفکر اسلامی یعنی شیعه و سنی نیست بلکه جنگ از نطفه لیبرالیسم و کاپیتالیسم متولد شده است.
عضو خانه احزاب ایران با بیان اینکه سنی ها در گروزنی چچن و شیعیان در ایران کاملا افراطی گری را محکوم کرده اند، گفت: عربستان نمایانگر اهل سنت نیست بلکه آنها در حال مدیریت جبهه تکفیری وهابی هستند. درگیری برای صلح یا جنگ نیست بلکه برای عدالت یا بی عدالتی است. این جنگ بین ادیان نیست بلکه بین ظالم و مظلوم است.
میرباقری با بیان این که مذاکرات بین این دو تفکر سودی نخواهد داشت گفت: اما مقاومت و تخریب این تئوری ظالمانه، جز سود برای جهان نخواهد داشت.
وی به رئیس دولت اصلاحات به عنوان معرف گفت وگوی تمدن ها اشاره و اظهار کرد: پس از آن ایران به عنوان محور شرارت معرفی می شود.
عضو خانه احزاب ایران، لیبرالیسم جهان را به سه بخش مغز(تصمیم گیرنده)، اندام های حیاتی (بخش های مدیریتی) و جهان سوم (فراهم کننده انرژی) تقسیم کرد و افزود: این تقسیم بندی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
میرباقری توضیح داد: بخش مغفول مانده از سه موضوع این کنفرانس، نابودی سیستم سلطه است، ما باید طرحی نو دراندازیم. راه ابریشم ارزش واقعی خود را جز با تنظیم قوانین الهی، فطری و اخلاقی به جای ابزار و برده سیستم سلطه بودن نخواهد یافت.
وی ادامه داد: ما باید برای رشد و رستگاری تمام ابناء بشر تلاش کنیم و ساختار قدرت آینده جهان را تغییر دهیم. راه ابریشم می تواند یک الگوی نو برای بشریت شود.
عضو خانه احزاب ایران افزود: راه ابریشم همیشه پیوند دهنده قلوب ملت های منطقه با یکدیگر بوده است و زمینه سازتکامل و پیشرفت همه آنها با هم است.
میرباقری به مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بشری ناشی از سلطه کاپیتالیسم و امپراطوری دلار بر جهان اشاره و تاکید کرد: احزاب باید نقش های مدیریتی و قدرت گیرانه خود را وا نهاده و نقش هدایت گری خود را حتی زمانی که قدرت را در دست ندارند، برجسته کنند.
سیام**۹۳۱۴**۶۹۸۴
خبرنگار: امیر خانزاده**انتشار: کتایون لامع زاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6186 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1844590 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر