پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰
 |  14/ بهمن/ 1396 - 1:44
  |   نظرات: بدون نظر
138 بازدید بازدید

شرکت در دوره آموزشی، شرط ثبت دادخواست طلاق در قم


به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید یزدی روز شنبه در گفت و گویی، با اشاره به اهمیت مشاوره و داشتن اطلاعات لازم درزمینه خطرات طلاق افزود: وقوع بسیاری از طلاق‌ها به دلیل کم‌اطلاعی برخی از زوجین بوده که با انجام این دوره، امید می‌رود ضمن بالا رفتن اطلاعات زوجین از آسیب هایی که در نتیجه طلاق متوجه جامعه، آنان و فرزندانشان می شود؛ آمار طلاق کاهش یابد.
وی با اشاره به نحوه برگزاری دوره آموزشی طلاق گفت: این طرح با حالت مشاوره‌ای انجام می‌شود که در دی‌ماه امسال، جلسه نخست آن در قم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد و بیش از ۲۰۰زوج در این طرح شرکت کردند و برای آن‌ها گواهینامه آموزشی صادر شد.
یزدی بیان داشت: در اولین جلسه برگزار شده،‌ حدود ۴۰ زوج، ضمن انصراف از ارائه دادخواست طلاق، خواهان تامل، بررسی و مشاوره بیشتر در خصوص بازگشت به زندگی مشترک شدند.
در این طرح متقاضیان طلاق، بعد از مراجعه به دفاتر خدمات قضایی برای ثبت دادخواست طلاق، به مرکزی برای گذراندن دوره آموزشی معرفی می شوند و پس از ثبت‌نام و دریافت کارت ورود به جلسه، در یک دوره آموزشی ۴ ساعته با عنوان «تولد دوباره عشق» شرکت می کنند.
علیرضا امیدواریان مسئول این مرکز نیز در گفت و گویی، عنوان کرد: در این دوره،‌ مهارت‌های زندگی، نقاط ضعف خانواده‌ها در برقراری ارتباط بین زوجین و نکات کلیدی روانشناسی مطرح می شود و سعی شده است فضایی شاد و با نشاط برای زوجین فراهم شود تا از سردی روابط زوجین بکاهد و آن‌ها را از طلاق منصرف نماید.
وی اجرای پرسش و پاسخ و بیان راهکار برای محورهای اصلی مورد پرسش اغلب زوجین را از بخش‌های اصلی این طرح دانست و افزود: اساتید و مشاوران این طرح، قبل و پس از اتمام کارگاه و در زمان استراحت بین کارگاه‌ها نیز به‌صورت خصوصی به سؤالات مخاطبان پاسخ می دهند و مشاوره‌هایی در راستای بهبود روابط زوجین به آن‌ها ارائه می دهند.
وی به صدور گواهینامه‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان کارگاه اصلی اشاره و تصریح کرد: پس از کارگاه اصلی برای کسانی که تمایلی به برگشت به زندگی مشترک دارند، کارگاهی خاص و مشاوره تخصصی تکمیلی ارائه می شود.
وی یادآور شد: در مرحله بعد زوجینی که خواهان دریافت مشاوره‌های بیشتر برای ورود مجدد به زندگی مشترک باشند، ‌وارد سیکل زوج‌درمانی و به مرکز مشاوره تخصصی معرفی می شوند.
۱۱۷۵ / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10052 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1848456 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر