دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۴
سرویس: مقالات
 |  14/ بهمن/ 1396 - 5:26
  |   نظرات: بدون نظر
81 بازدید بازدید

سیدحسن خمینی: حضور مستمر مردم در قدرت سیاسی جزو ارکان اندیشه سیاسی اسلامی است


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی عصر شنبه این مطلب را در آئین پایانی بیست و نهمین نشست کمیته دائمی اجلاس احزاب آسیایی در سالن اجلاس سران بیان کرد.
وی اظهار داشت: جلسه بسیار مبارکی است. از برگزارکنندگان این نشست، دوستان بزرگوارمان در حزب موتلفه به نوبه خودم تشکر می کنم. یکایک میهمانان عزیزی که از کشورهای مختلف به جمهوری اسلامی ایران تشریف فرما شده اند مقدمشان را گرامی می داریم و امیدوارم انشاءالله چنان که باید این نشست به نتایج خوب و مورد انتظار منجر شود.
وی در خصوص بحث احزاب در جهان گفت: حزب اگر چه لازمه مهم دنیای معاصر است اما کارکردهای آن در بخش های مختلفی از دیرباز در فرهنگ اسلامی ما وجود دارد.
سیدحسن خمینی گفت: اصل حضور مستمر مردم در قدرت سیاسی به وسیله دو نهاد مهم بیعت و امر به معروف و نهی از منکر جزو ارکان اندیشه سیاسی اسلامی است؛ هم حاکمان در طول تاریخ اگر مطابق اسلام عمل می شد باید با پذیرش عمومی به مسند قدرت می نشستند و هم در طول تصدی حکومت هیچ گاه از نظارت عمومی بی نیاز نبودند و این نظارت باید همواره از طرف مردم اعمال می شد؛ چیزی که ما به عنوان امر به معروف و نهی از منکر از آن یاد می کنیم.
وی گفت: البته تردیدی نیست که این مهم در مواقع بسیاری انجام نشد و مانند بسیاری دیگر از دستورات اسلام این دستور هم در دوره هایی از حکومت های اسلامی یا حتی می توانم بگویم دوره طولانی در دوره های اسلامی مغفول ماند.
این خبر در حال تکمیل است
سیام **۶۹۸۴**۹۱۰۳**خبرنگاران: امیر خانزاده و حمید شهریاری**انتشار:کاردان

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10083 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2035287 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر